Hälsningar från luften!!

Diskussion i 'Lounger' startet af Dreamliner, 19 September 2012.

1. Det finns en gräns hur mycket danskt rågbröd (och Lurpak-smör) man tolererar. Lär har varit fjärde gången idag. Frukosten på ARN-CPH, loungen på Kastrup, lunchen på flyget och nu mellanmålet. Lär klara mig utan tills det är dags för nästa resa med SAS om sisådär sex månader. Det finns också en gräns hur mycket konstig bulgurliknande spannmål blandad med morötter, picklad rödlök och, OBS, OBS!, äppelbitar (?!) man kan äta. Första försöket räcker mer än väl.

Landning om en timme. Ugh.

samet, Agö, aruba1 og 2 andre synes godt om dette.
  2. stopover

stopover Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gårdagens bild från KL913 vid Siciliens norra kust, 10 minuter innan landning till Catania Fontanarossa (CTA). B582D268-F271-48E9-9536-A72E5B6606DA.jpeg

chazzie, DrNo, Magnus Lindskog og 7 andre synes godt om dette.
  3. Hej från SK140 mot Stockholm. Äntligen!!!! Första flygningen sedan 22/2-21.

4. Peter Östlund

Peter Östlund Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej från SK 1809, landar strax i Palma de Mallorca, årets första utland - välbehövligt för själen

WongHauw og rosenstam synes godt om dette.
  5. Och jag är på väg motsatt håll med SK1806 PMI-ARN.

Peter Östlund og rosenstam synes godt om dette.
  6. aruba1

aruba1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hälsningar från SK1841 mellan ARN-FCO. Svensk besättning med trist attityd som talar om för mig vid beställning att enbart tre alkoholhaltiga drycker ingår per person. Frågade om de är helt säkra på det? Då svarade dem följande: "just det, du sitter inte i Plus". Flyger i vanliga fall från CPH och där har jag än så länge inte stött på denna attityd.
    IMG_0418.jpg

toer00, DrNo, GOTBound og 4 andre synes godt om dette.
  7. M.K

M.K Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    @aruba1 Otroligt, jag har aldrig varit med om detta med tre drycker och har även flugit från ett antal turistdestinationer inklusive Kanarieöarna. Inga problem häromdagen heller i +.

Skulle detta även implementeras för min charm får det bli minus framöver söderut som EBD. :D

Sidst redigeret: 15 Juli 2021
  8. Det är bara att ta fram menyn i stolsfickan och visa vad som står längst bak.

Bild från i söndags.

Dreamliner, GOTBound, mackan33 og 2 andre synes godt om dette.
  9. M.K

M.K Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    @Cristoffer Cedergren Jag är klar över texten, men aldrig blivit utsatt själv. LTG förmån i + kanske? :D

aruba1 synes godt om dette.
  10. aruba1

aruba1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi hade inte avsikt att dricka så mycket - en GT och en flaska rödvin. Tyckte att det var en onödig kommentar de fällde. Hade sannolikt otur. Vänder mig inte så mycket mot själva sakfrågan om alkoholhaltiga eller inte, utan snarare mot tillrättavisade attityd. Detta skulle aldrig inträffa på varken LO, LX eller Lufthansa ;)
    Edit: första gången detta inträffar för min del…

Sidst redigeret: 15 Juli 2021
    SilverJonten og M.K synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!