Senaste nytt

Guide Michelin Nordic Countries 2017

Mycket märkligt. Var där för för några veckor sedan och jag tyckte att de höll riktigt hög klass. Vill nog dra det så långt som att det var bättre än Aloë (som just fick 2*) som jag besökte i höstas.
Jag håller med om att Adam/Albin hade förtjänat sin första stjärna i år. De är varit stabil de två senaste åren.
Sen är det svårt att jämföra rakt av. Nu har jag långt ifrån besökt alla stjärnrestauranger i Stockholm men Aloë är nog den jag håller högst. Mina två senaste kväll där var de absolut bästa, godaste och smakrikaste upplevelsen jag haft på en restaurang. Den slår, i min bok, flera tvåstjärniga krogar jag testat utomlands. Du borde ge den en ny chans.
 

MTheC

Medlem
Finland har inte nämnts så kan slå ett slag för besök på Inari. Har varit där några gånger och tycker de håller mycket hög klass så kul att de fick en stjärna.
 

flum

Medlem
Jag håller med om att Adam/Albin hade förtjänat sin första stjärna i år. De är varit stabil de två senaste åren.
Sen är det svårt att jämföra rakt av. Nu har jag långt ifrån besökt alla stjärnrestauranger i Stockholm men Aloë är nog den jag håller högst. Mina två senaste kväll där var de absolut bästa, godaste och smakrikaste upplevelsen jag haft på en restaurang. Den slår, i min bok, flera tvåstjärniga krogar jag testat utomlands. Du borde ge den en ny chans.
Intressant! När vi var där var det lite ojämnt och i mitt tyckte överprissatt. Får kanske ge det ett nytt försök.
 

bnr

Medlem
Håller med @flum här. Aloë var trevligt men lite ojämnt, dyrt som en tvåstjärnig men bra som en ganska stark enstjärnig.

Nu har jag inte testat Adam/Albins hyfsat nya koncept men varit där 3-4 gånger och det är underligt att de inte fått en stjärna än.

Något som också känns väldigt märkligt är att Soyokaze fortfarande står utan stjärna.
 

MTheC

Medlem
Gäsp. Riktigt sömnigt år för Guiden. Jag fortsätter inmundiga stans bästa matupplevelser på Farang och i Crespi-kvarteret.
Har Farang snäppt upp sig rejält senaste tiden? Annars har jag upplevt det som ok i sin klass men rejält sämre än originalet i Helsingfors och mer ett ställe som är ok för någon form av nordisk-anpassad asiatisk mat så inte direkt något som gör någon matintresserad vare sig särskilt glad eller ledsen.
 

Agö

Medlem
Har Farang snäppt upp sig rejält senaste tiden? Annars har jag upplevt det som ok i sin klass men rejält sämre än originalet i Helsingfors och mer ett ställe som är ok för någon form av nordisk-anpassad asiatisk mat så inte direkt något som gör någon matintresserad vare sig särskilt glad eller ledsen.
Väldigt träffande beskrivning.
 
Toppen