Senaste nytt

Gratis continental frukost försvinner för Hilton Honors Gold & Diamond juli-december 2021 i USA

Senator

Moderator
Enligt TPG så är krediten per rum och inte per person vilket gör det ännu värre...

Hilton temporarily eliminates free breakfast for elites at U.S. hotels - The Points Guy

"Enhancements" är sällan bra. Men jag kan tycka denna TPG artikel ger en ganska nyanserat bild av att det kanske inte bara handlar om någon form av besparingar men att det är ganska många hotell där antingen loungen är stängt ett bra tag framåt eller de kanske inte klarar skapa en bra frukostupplevelse under rådande omständigheter och detta är en lösning för detta.

Jag tolkar artikeln som att detta är temporärt tills man når någon form balans i efterfråga/utbud där hotellen har både bra nog efterfråga så man kan planera tillgången av t.ex. personal.

När jag såg tråden och första inlägget kände jag väl också att det är lite surt, men jag anser att bilden är lite mer nyanserad och jag sätter inte (blaskigt amerikanskt morgonkaffe) i halsen förens 2022. Också för att vi fortfarande inte vet OM/NÄR detta påverkar oss eftersom vi inte kommer in i USA just nu.
 

sembl

Medlem
När jag checkade in på "Hinckley" Hilton i DC förra helgen så ursäktade man sig att inga restauranger eller lounge var öppen. Man hade precis öppnat upp igen på nytt efter att ha varit stänga i ett år.

Förväntade mig inget alls men han tackade för lojaliteten och gav mig två Starbucks kort på $10 styck. Kanon i min mening.

Frukosten här är oftast dålig och jag skippar den gärna men med en credit kan man åtminstone välja vad man vill spendera den på. Jag ser gärna att de fortsätter med Starbucks kort då det kommer bli många bilresor i sommar som kommer kräva kaffe.
 

Maja

Medlem
Jag kan förstå till fullo att det är smidigt @sembl under de förutsättningarna att få ett Starbuckskort isf, men jmf jag med en cooked-to-order breakfast på HGI med omelette, bagel, yoghurt, färsk frukt, juice etc. vilket har varit standard när jag bott på deras hotell i NYC eller i andra städer också så är det i min värld ett rejält nerköp.

Nu är inget som vanligt och i jmf med att få absolut noll så är det självklart ett bättre alternativ än en påse med en trist burkyoghurt och ett äpple som jag sett någon bild på.

Hoppas bara det inte blir en permanent lösning får då blir det iaf ett rejält nerköp för mig och min familj sett till vårt resemönster i USA pre Covid-19.
 

Hachans

Medlem
Måste kännas rätt tråkigt att ha lagt en massa tid och pengar på att uppnå lifetime diamond och sen få dessa nyheter om det nu inte är en tillfällig förändring (men jag skulle bli mycket förvånad om detta inte blir permanent och sprider sig utanför USA, det är en testballong).

Men det finns ju pengar att tjäna på hotellen och man kan säkert mjölka sina diamonds på mer pengar, med tanke på sunken cost osv.
 

mha321

Medlem

M.K

Medlem
Bara rösta med fötterna och boka andra alternativ, alternativt Hilton med OTA, gärna då med FHR till finare Hilton alternativ, för oss med tillgång.

Nu är frågan om vi ens kommer in i USA i år, men helt enig med tidigare inlägg om att detta känns som en testballong. Marknaden styr och jag bokar absolut gärna med OTA om Hilton önskar fortsätta driften med sämre marginaler framöver. ;)
 

RickardG

Medlem
Om man kan lita på läckor på internet så har finns siffrorna nu.. Hilton Gold/Diamond - Free Breakfast transferring to a "Food and Beverage Credit" starting in July : amex


The credit amounts are as follows: Luxury $25, -Full Service $12 (or $15 in high-cost markets), Lifestyle $12 (or $15 in high-cost markets), and Hilton Garden Inn $10.


Räcker väl till en kaffe åtminstone, men definitivt inte till en frukost.

Funkar däremot för alla on property outlets inklusive room service.
Och bara $10 per rum på HGI, det räcker inte långt om man ska jämföra med full frukost för 2 pers. Jag skulle säga att det blir ett nerköp med ca $30 per natt.
 

JohnR

Medlem
Frukosten var den enda riktiga förmånen som jag använde som HHD, tur att man kunnat gardera sig med både Bonvoy och Hyatt i år. Jag kan tänka mig att många kommer testa om gräset är grönare...

Sen är ju frukostförmånen generellt sett kanske inte lika viktig för affärsresenenärer i USA som i Sverige/Europa. Många amerikanska bolag kör fortfarande inte med traktamente, utan du blir ersatt för verkliga kostnader av firman, så vad frukosten kostar är egalt för många.
 

Jonas C

Medlem
150 Hiltonnätter i år + 60 rollover från förra året. Tur att jag checkar ut nästa månad innan förändringarna träder i kraft. Hoppas verkligen inte att de blir permanenta och sprids till resten av världen. Resterande nätter i år kommer att bli på Hyatt.

Bara rösta med fötterna och boka andra alternativ, alternativt Hilton med OTA, gärna då med FHR till finare Hilton alternativ, för oss med tillgång.
Går annars att få samma förmåner via Hiltons egna program Impressario. Då tjänar man dessutom poäng på sin vistelse.
 
Toppen