Senaste nytt

Golfresmål - Hjälp

cbroxe

Medlem
Hej vänner!

Jag har hamnat i en situation som innebär att jag kommer vara ledig en stor del av Dec-Feb :)

Detta har sammanträffat med ett nyfunnet intresse för golf…

Så.. jag skulle vilja ha tips på resmål där jag kan spela golf i hyfsad temperatur nu under vintern.

Ja, jag vet att man kan åka till USA , Thailand, Kanarieöarna m.m.

Problemet är att jag inte kan vara borta länge. Kanske högst 2 dagar per gång. Jag måste hjälpa till med barnen. Frun jobbar…
Så här pratar vi om resor som är hyfsat snabba.


Så… finns det några ok ÖPPNA banor i närheten?

Jag tänker exempelvis på Nice, Milano, Rom, Bologna, Budapest (kanske för kallt), Barcelona som skulle funka?

Banan skall ligga på taxiavstånd från flygplatsen (helst) och inga minusgrader. Minst 10+.

Tacksam för hjälp!!!
Ps. Pengar är inga problem. Snarare tid. Så om man skulle kunna flyga exempelvis en Tis och spela golf Tis-Tor och sen komma hem Tor natt, vore kanon…
mvh
 

cbroxe

Medlem
Glömde säga...

Vill ej ha "Corona-problem". Jag är fullvaccinerad. Vill bara kunna åka till Arlanda, och sen inte tänka mer på saken. Inga UK "Ta test 2 dagar efter" -grejor.

Jag har hittat Sheraton Parco de' Medici Rome Hotel - Rome | Marriott Bonvoy
Parco de medici i Rom. Verkar bra, mellan Rom (FCO) och Centrala Rom. Men kanske finns det nåt bättre?

Skulle gärna vilja testa typ Polen, Tjeckien, Ungern, men tror att det är för kallt...

Alla tankar/hjälp uppskattas!

MVH
 

pswe

Medlem
Vädret är ett problem i stor del av Europa den perioden.
Kolla på spanska sydkusten eller södra Portugal.
Om inte kostnaden är av större betydelse hade jag kollat väderprognosen och möjligen åkt med kort varsel till södra Frankrike eller möjligen Barcelona när det lovas sol, lite vind o hyfsad temperatur.
 
Toppen