Senaste nytt

Glassigt värre i loungen

maba

Medlem
En av mina stora laster i livet är glass i alla dess former. Till min stora förtjusning upptäckte jag under förra veckans loungebesök i Bukarest att de hade en liten frys fylld med små glassbägare. Lyckan var gjord, provade en med hasselnöts smak och betyget på den måste bli helt ok.

glass buk.jpg

Transiterade sedan i Munchen och passade på att besöka loungen och vad hade de placerat bredvid dryckessektionen om inte en frys fylld med glassbägare i olika smaker. Denna gång blev det en variant med mangosmak som hade lite sorbeaktig konsistens. Betyget på denna skapelse blir dock lägre än den i Bukarest beroende på att den smakade lite konstgjord. Får nog testa en annan smak nästa gång :)

glass mun.jpg
 

Jacob

Medlem
Tidigare kunde man få glass på betydligt närmare håll, i Air Baltics lounge i Riga. Riktigt goda glasspinnar och glasstrutar av olika sorter. Mums!

Tyvärr hade de plockat bort frysboxen när jag var där senast.
 

Roger J

Medlem
Tidigare kunde man få glass på betydligt närmare håll, i Air Baltics lounge i Riga. Riktigt goda glasspinnar och glasstrutar av olika sorter. Mums!

Tyvärr hade de plockat bort frysboxen när jag var där senast.

Air Baltics lounge är ju fortfarande förvånande bra (med tanke på Air Baltic), men förutom glasspinnekylen togs ju vattenbaren bort för rätt länge sedan. Nu är det mer som en vanlig standardlounge. Man kommer in med Eurobonus fortfarande dock.
 

gdaily

Medlem
Glass finns även på BA Galleries South i London, lääääängst in i loungen mot säkerhetskontrollen till, till höger bortom "sportbiografen"
 

Kricka

Medlem
Swiss Senatorlounge i ZRH (och möjligen även Businessloungen) har Mövenpickglass.

Glömde skriva ut ZRH
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Bara på Schweiziska flygplatser som jag sett glass, men sedan har jag inte letat noga.

Glass är inget som någonsin fallit mig i smaken (alldeles för sött) :( Om det blir någon "glass" är det citronsorbet en varm sommardag i Italien.
 
Toppen