Senaste nytt

Går inte att checka in SK903

Concorde

Founding Member
Är det p.g.a. Covid och diverse pappers-excerciser som hindrar online check-in? Mao man måste checka in fysiskt? Vill ju spendera så lite tid som möjligt på Arlanda.

Har aldrig åkt SAS long-haul förut f.ö. 350 C klass ser ju trevlig ut. Satte mig längst bak i "mini" kabinen.
 
Är det p.g.a. Covid och diverse pappers-excerciser som hindrar online check-in? Mao man måste checka in fysiskt? Vill ju spendera så lite tid som möjligt på Arlanda.

Har aldrig åkt SAS long-haul förut f.ö. 350 C klass ser ju trevlig ut. Satte mig längst bak i "mini" kabinen.
Har du skickat in alla papper som behövs till SAS ready travel center, samt fyllt i APIS?
 

Hachans

Medlem
Är det p.g.a. Covid och diverse pappers-excerciser som hindrar online check-in? Mao man måste checka in fysiskt? Vill ju spendera så lite tid som möjligt på Arlanda.

Har aldrig åkt SAS long-haul förut f.ö. 350 C klass ser ju trevlig ut. Satte mig längst bak i "mini" kabinen.

Incheckning till USA var hit or miss redan innan covid och nu går det definitivt inte eftersom alla dina papper ska kollas, säkerhetsfrågor ställas och USA inte är i travel ready.
 

Concorde

Founding Member
Tack, stämmer. Räcker det att dyka upp vid incheckningen 09:45? Flyget går 11:15. Har ju Prio i och med C.
 

Hachans

Medlem
Tack, stämmer. Räcker det att dyka upp vid incheckningen 09:45? Flyget går 11:15. Har ju Prio i och med C.

I teorin. Men med tanke på hur köerna har varit hitintills med SAS och hur långsamt köerna rör sig hade jag nog varit där minst tre timmar innan.

Köerna varierar mycket såklart men det är ändå typ 250 pers som alla ska leta upp varenda dokument i telefonen och visa för checkin. Det tar tid. Och incheckningen är inte snabb i vanliga fall heller. Tyvärr vet man ju inte om kön är kort eller lång förrän man är där.
 

Hubert

Medlem
Oj, den lär bli nice! :)

Jag har ingen färsk info om Arlanda men när jag åkte till Miami i december så delade man kö med Chicago och det var fullständigt kaos med få som hade alla papper i ordning. Min flight försenades med två timmar. Priokön var otroligt lång och långsam. Jag hade nog avsatt mer tid för säkerhets skull.
 
Tack, stämmer. Räcker det att dyka upp vid incheckningen 09:45? Flyget går 11:15. Har ju Prio i och med C.

Med all sannoliket räcker det MEN jag hade INTE utsatt mig för den stressen som det varit sista tiden. Hade en resa nu i November till EWR och 3 nära familjemedlemmar som gjort resan fram och tillbaka sista månaderna. Det har varit otroligt struligt och tidskrävande alla gångerna. Och förseningar varje gång. Det hjälper dock inte dig om du kommer sent och det blir strul om något. Så lägg på en timme till. Sist var det två på business/gold check-in och två på economy. Stod 45 min i Bizkön. Säkerheten snabbt men sedan var passkontrollkön 50 meter lång. Så jag hade kommit i god tid. Samma på vägen hem men där var det andra saker som strulade. Mest att allting tar ännu längre tid än tidigare framförallt i säkerheten på Newarks hemska Terminal B och gaterna 60-68 där SAS, Swiss, Lufthansa, TAP, Austrian, ELAL och några andra flyger ifrån. Ingen större fan av Rangers "King Henrik". Men mest för hans personliga grejer där han är rätt okioskig. Som lagkamrat och målis var han ju magisk. Hoppas du får kul!
 
Toppen