Senaste nytt

Fungerande lista på de lounger som SAS eurobonus guld ger tillträde till?

Hej gott folk, sitter just nu och väntar på en SAS-kärra i Krakow som skall ta mig till Köpenhamn. Jag vägrades tillgång till star alliance loungen här som guld-medlem. Hörde med sas, och det verkade tyvärr stämma att man sagt upp sitt avtal sedan mer än ett år tillbaka. Finns det möjlighet att finna en lista på alla de lounger som man ges tillträde till? Kollade på Star alliance lounges sökmotor, men känns som att den inte riktigt stämmer. Hade nämligen tillgång till loungen i Edinburgh som listan sade att jag inte skulle ha tillgång till.
Tack på förhand
 

palmen

Moderator
Hej gott folk, sitter just nu och väntar på en SAS-kärra i Krakow som skall ta mig till Köpenhamn. Jag vägrades tillgång till star alliance loungen här som guld-medlem. Hörde med sas, och det verkade tyvärr stämma att man sagt upp sitt avtal sedan mer än ett år tillbaka. Finns det möjlighet att finna en lista på alla de lounger som man ges tillträde till? Kollade på Star alliance lounges sökmotor, men känns som att den inte riktigt stämmer. Hade nämligen tillgång till loungen i Edinburgh som listan sade att jag inte skulle ha tillgång till.
Tack på förhand
Det finns ingen star alliance lounge i Krakow, det är problemet. Det är en tredjepartslounge och SAS har sagt upp avtalet med nästan alla dessa (finns väl kvar i Aten och Amsterdam).

Alla lounger som drivs av ett Star Alliance-bolag kommer du in i (guld eller business-lounger). Lounger som drivs av en tredjepart, tex Menzies på Arlanda kommer du inte in i.
 

igelkotten

Medlem
Du ska ha tillgan till alla lounger som drivs av ett Star Alliance-bolag. Loungen i krakow ar dock en tredjepartslounge, vilket inte ger tillgang om du flyger SAS.

Edit: 2a pa bollen
 

Canadien

Medlem
Hej gott folk, sitter just nu och väntar på en SAS-kärra i Krakow som skall ta mig till Köpenhamn. Jag vägrades tillgång till star alliance loungen här som guld-medlem. Hörde med sas, och det verkade tyvärr stämma att man sagt upp sitt avtal sedan mer än ett år tillbaka. Finns det möjlighet att finna en lista på alla de lounger som man ges tillträde till? Kollade på Star alliance lounges sökmotor, men känns som att den inte riktigt stämmer. Hade nämligen tillgång till loungen i Edinburgh som listan sade att jag inte skulle ha tillgång till.
Tack på förhand

Här är en lista från för något år sedan, verkar stämma hyffsat med verkligheten, d v s dessa platser i Europa
Athens • Bremen • Brussels • Düsseldorf • Frankfurt • Geneva • Hamburg • London • Munich • Malpensa • Thessaloniki • Stuttgart • Berlin • Warszawa • Vienna • Zurich

Nu har väl Rom också öppnat en Star Lounge så den bör läggas till.

https://www.sas.se/content/dam/sas/pdfs/travel-info/Lounges-and-FastTrack-2017.pdf
 
Okej, det är intressant för jag kom in på loungen i Edinburgh trots att SAS enligt listan skulle ha sagt upp sitt samarbetsavtal. Kanske hade jag alltså helt enkelt tur då. Tack så mycket för era svar. :)
 
Hej,
Finns det någon lounge för Star Alliance Gold på Schiphol, Amsterdam? Kan inte se Amsterdam alls på någon lista över SAS/Star Alliance loungertrots att det är en så stor flygplats med många "connections". Ska flyga därifrån med SAS till ARN den 11/9?
 

Canadien

Medlem
Hej,
Finns det någon lounge för Star Alliance Gold på Schiphol, Amsterdam? Kan inte se Amsterdam alls på någon lista över SAS/Star Alliance loungertrots att det är en så stor flygplats med många "connections". Ska flyga därifrån med SAS till ARN den 11/9?
Ja SAS har kontrakterat Servisair lounge i schengendelen för Plus och Star Golds på Schiphol.
 
Toppen