Senaste nytt

Friedrichshafen - Tips?

Senator

Moderator
MUC funkar ju också, men om priset är okej skulle jag hålla fast vid ZRH, trafiken i Schweiz är mycket lugnare än i Tyskland, även om det är mer kring Zürich såklart, men folk kör lugnt i Schweiz. Eller direkt till Friedrichshafen som sagt. Av de stora tycker jag det skulle vara lugnast/finast att flyga till Zürich, köra till Kreuzlingen/Konstanz och sedan ta färjan till Meersburg och runda sjön medurs. Konstanz och Lindau jättefina, Firiedrichshafen mindre fint. Bombades något vansinnigt av britterna då det ju var/är Tysklands luftskepps- och raket (V2..)centrum. 3 gamla städer vid Bodensjön blev 2 kan man säga..

Så sevärdheten i själva Friedrichshafen är ju vanligtvis allt som har med luftskepp att göra, inklusive rundturer i sådant.

Jag håller med att Zürich till Friedrichshafen är en mycket vackrare, bättre bilresa. A8 till A81 i Stuttgart sen A81 ner förbi Singen kan vara ett riktigt nålsöga med mycket ”stau” och ”stock in der verkehr ”. Det beror på när på dygnet man kör. Jag arbetade i Böblingen i nästan tre år och bodde både där, Singelfingen samt Tübingen så dessa vägar har jag åkt en del

Men hittar man rätt tidpunkt går det sjukt snabbt att ta sig ner till gräsen.
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag håller med att Zürich till Friedrichshafen är en mycket vackrare, bättre bilresa. A8 till A81 i Stuttgart sen A81 ner förbi Singen kan vara ett riktigt nålsöga med mycket ”stau” och ”stock in der verkehr ”. Det beror på när på dygnet man kör. Jag arbetade i Böblingen i nästan tre år och bodde både där, Singelfingen samt Tübingen så dessa vägar har jag åkt en del

Men hittar man rätt tidpunkt går det sjukt snabbt att ta sig ner till gräsen.

Ja det där är inte alls min del av landet, skolexempel på att pengar inte automatiskt innebär lycka. Var inne på Stuttgart i 20-25-årsåldern och hade säkert varit "rikare" om jag valt det istf Berlin, men, nej tack, jag föredrar livskvalitet. Åkte på vår enda semester precis den vägen ner till Schweiz och jäklar vad glada vi var att inte bo där...stockender Verkehr som sagt från början till slut.

Rätt tidpunkt...nattetid? :p
 
Toppen