Senaste nytt

Fri weekendhyra AVIS

Hafermann

Medlem
Går det att boka via Eurononussidan när man ska boka och använda fri weekendhyra? Tänker att det är först vid hämtning man uppvisar kod för fri hyra.
 

B380-9 XWB

Medlem
Tänk på att det står olika villkor i emailet jämfört med webbsidan man klickar sig in på med hjälp av länken.

Vad gäller i slutändan?
Såg i mailet att det endast gäller en rad olika länder, exkl. USA, men jag kan boka en bil i USA via hemsidan utan kostnad.

Inte slutfört en bokning dock och provat själv än men ska försöka inom kort.
 

Hafermann

Medlem
Vad gäller i slutändan?
Såg i mailet att det endast gäller en rad olika länder, exkl. USA, men jag kan boka en bil i USA via hemsidan utan kostnad.

Inte slutfört en bokning dock och provat själv än men ska försöka inom kort.
Kan tyvärr inte svara på det. Bokningen idag är en inrikes bokning.
 

Buffy

Medlem
Jag hade en bokning i Frankrike, funkade bra dock hade min externa försäkring gått ut så 3dagar med deras gick på €77. Vågade inte chansa utan tog den.
Tot med avgifter m.m gick det på €129
 

Jonas F

Medlem
Det här ska bli spännande att se hur det går. Jag har en hyra nere i Zürich nu över helgen och hade bokat via gratis-länken. När jag hämtade ut bilen nu fick jag en bil i klass G. Jag minns inte vilken klass jag hade bokat men det är möjligt att det var den gruppen. Det fanns bara två att välja på och jag tyckte ju att så länge de dök upp på sidan skulle det vara lugnt. På den tiden jag bokade fanns det inte någon tjusig lista med tillåtna bokningsklasser heller som jag ser att det finns nu. G är givetvis inte en tillåten klass i Schweiz. Känns ju en smula oklart vad en ”mellan”-bil är för något som det står i vouchern.

När jag hämtade ut bilen tittade han bara på min voucher och sa att det inte behövdes. Jag ser dock att det finns en möjlighet att betala mellanskillnad om man vill ha en bil i en annan kategori. Undrar om jag kan komma undan med det åtminstone för att inte åka på att betala över 2500 för mina tre dagar...

Edit: I bekräftelsen står det inget pris ser jag nu. Men det var G-klass jag hade bokat. Vilken spännande överraskning det här kan bli känner jag.
 

Homer

Medlem
Det här ska bli spännande att se hur det går. Jag har en hyra nere i Zürich nu över helgen och hade bokat via gratis-länken. När jag hämtade ut bilen nu fick jag en bil i klass G. Jag minns inte vilken klass jag hade bokat men det är möjligt att det var den gruppen. Det fanns bara två att välja på och jag tyckte ju att så länge de dök upp på sidan skulle det vara lugnt. På den tiden jag bokade fanns det inte någon tjusig lista med tillåtna bokningsklasser heller som jag ser att det finns nu. G är givetvis inte en tillåten klass i Schweiz. Känns ju en smula oklart vad en ”mellan”-bil är för något som det står i vouchern.

När jag hämtade ut bilen tittade han bara på min voucher och sa att det inte behövdes. Jag ser dock att det finns en möjlighet att betala mellanskillnad om man vill ha en bil i en annan kategori. Undrar om jag kan komma undan med det åtminstone för att inte åka på att betala över 2500 för mina tre dagar...

Edit: I bekräftelsen står det inget pris ser jag nu. Men det var G-klass jag hade bokat. Vilken spännande överraskning det här kan bli känner jag.


På den nya bokningssidan står det att i Schweiz gäller vouchern för grupp B, C, E, F, K
men när jag testade att boka i Genève så fick jag 3 val: C G och I alltså ingen av ovanstående
och som exempel på I anges: Grupp I : Mercedes-Benz S-Klasse
 

PSTravel

Ny medlem
Hur fungerar avbokning av bokning med "fri weekend"-kupong (svårtolkade villkor för dessa bokningar)? Vad gäller och får man tillbaka kupongen?
 
Toppen