Senaste nytt

Frågor om att boka SAS Fly Premium, Open Jaw och spädbarn i samma bokning

Då förstår jag om den är över 2 år.
Mitt är under 2 år, så då behöver den ingen biljett? Då bokar jag bara 2 vuxna?

Men vill inte sas veta att ett spädbarn är med på passagerar listan?
Jag uppfattade att du frågade om sökverktyget awardhacks som du hade ett screenshot från. Den tjänsten har ingen koppling till din bokning med SAS att göra.
 

palmen

Moderator
Tack för det men jag tänkte att frågan hade en koppling till resan.
Ja din fråga hade en koppling till din resa, men du frågade i en tråd som inte hade något med frågan att göra. Tråden handlade om fly premium och inte spädbarn och hur de bokas.

Har man en resa man vill göra och har massor av frågor runt detta är det nästan alltid att föredra att skapa egen tråd. Annars hamnar det massa off topic frågor och svar i trådarna som gör de svårare att läsa för andra och svårare att hitta information framöver.

/Moderator
 

Renato

Medlem
Jag uppfattade att du frågade om sökverktyget awardhacks som du hade ett screenshot från. Den tjänsten har ingen koppling till din bokning med SAS att göra.

Jag trodde awardhacks är som flygresor att efter du hitta din bokning på awardhacks så slussar den vidare till sas.se men jag hade helt fel.
 

Renato

Medlem
Ja din fråga hade en koppling till din resa, men du frågade i en tråd som inte hade något med frågan att göra. Tråden handlade om fly premium och inte spädbarn och hur de bokas.

Har man en resa man vill göra och har massor av frågor runt detta är det nästan alltid att föredra att skapa egen tråd. Annars hamnar det massa off topic frågor och svar i trådarna som gör de svårare att läsa för andra och svårare att hitta information framöver.

/Moderator

Du har helt rätt ber om ursäkt för det jag ska starta en ny tråd när jag har fler frågor. Om inte tråden finns redan.

Sanningen är när man söker efter en tråd synd att det inte finns en sortering eller filter. Eller så vet inte jag hur man söker trådar.
 
Jag trodde awardhacks är som flygresor att efter du hitta din bokning på awardhacks så slussar den vidare till sas.se men jag hade helt fel.
Ja du kan klicka dig vidare till SAS från awardshacks, men du behöver ändå välja ett spädbarn hos SAS när du ska boka. Det påverkar inte hur många platser du behöver boka.

Spädbarnet tar alltså upp en plats, och därför finns ingen anledning för awardhacks att visa det tänker jag. Om du förstår hur jag menar.
 

Renato

Medlem
Ja du kan klicka dig vidare till SAS från awardshacks, men du behöver ändå välja ett spädbarn hos SAS när du ska boka. Det påverkar inte hur många platser du behöver boka.

Spädbarnet tar alltså upp en plats, och därför finns ingen anledning för awardhacks att visa det tänker jag. Om du förstår hur jag menar.

Då förstår jag hur du tänker, absolut, det låter logiskt när man förstår det till slut.

Tack för din vänlighet.
 

LSH

Medlem
Jag kan besvara några frågor angående travelhacks.

Open jaw tar bara hänsyn till de skandinaviska flygplatserna. Ex ARN-EWR-CPH eller EWR-CPH,ARN-EWR. Länkar till SAS bokning skapas när så är möjligt. När länken "book" saknas kan man fortfarande boka via telefon. Vid senaste uppdateringen var inga former av open jaw bokningsbart på sas.se. Nu har de lagt tillbaka stöd för "origin open-jaw" så jag kan ändra det till nästa släpp.
 

Renato

Medlem
Hallå gott folk.

Jag har märkt att det har varit jätte svårt att hitta business biljetter med rätt datum men till slut har jag hittat datumet om dom blir kvar.

Se bild, stämmer det poäng priset går det att använda amex, 2 for 1 voucher här? Blir det då halva 120k poäng plus skatter?

Tack
 
Hallå gott folk.

Jag har märkt att det har varit jätte svårt att hitta business biljetter med rätt datum men till slut har jag hittat datumet om dom blir kvar.

Se bild, stämmer det poäng priset går det att använda amex, 2 for 1 voucher här? Blir det då halva 120k poäng plus skatter?

Tack
Någon bild har du inte inkluderat.
 
Toppen