Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

TjrsTapis

Medlem
Är det åter full service som gäller på SAS business, har en award-resa till NY (3e ombokningen, tack corona) men känns meningslöst om man inte får allt som business innefattar, förutom lie-flat då..
 

LPC123

Medlem
Är det åter full service som gäller på SAS business, har en award-resa till NY (3e ombokningen, tack corona) men känns meningslöst om man inte får allt som business innefattar, förutom lie-flat då..
Inte riktigt full service men bra ändå i dessa tider. Du får all mat på en bricka och ingen vagn som rullas in med varmrätten, heller ingen ost eller dessert serveras utan det är praliner som gäller. Inget bubbel innan take off men baren är uppdukad med diverse gott.
 

nils1603

Medlem
Yes. You need to book
1) longhaul out online at 00:00 local time
2) possibly call in to add connection
3 ) call in to add return when it is released (00:00 CPH time) - you need to dial an International number that is open at that time.
4 ) possibly call in again to add connection if it wasnt released yet in 3)

thanks to the tips I received in this forum some time ago, I managed to book my award travel exactly the way I wanted to. :)

there is one thing that still bugs me however. On my return flight I am flying from ORD-CPH-OSL-DUS, instead of ORD-CPH-DUS, even though there is a flight almost the same time from CPH-DUS on that day. I was not able to book it without the additional Oslo stop, however. Can an agent on the hotline help me out? I saw that this one flight only from CPH-DUS has no award availability however.
 

palmen

Moderator
thanks to the tips I received in this forum some time ago, I managed to book my award travel exactly the way I wanted to. :)

there is one thing that still bugs me however. On my return flight I am flying from ORD-CPH-OSL-DUS, instead of ORD-CPH-DUS, even though there is a flight almost the same time from CPH-DUS on that day. I was not able to book it without the additional Oslo stop, however. Can an agent on the hotline help me out? I saw that this one flight only from CPH-DUS has no award availability however.
If there is no award availability, that's the answer. It's extremely unlikely they'll open up an award seat without an extremely good reason, wanting to fly the direct flight is not considered as a good reason.
 

Alf

Medlem
Varför ser agenten inte samma tillgänglighet på award biljetter som jag ser på SAS hemsida?
Jag gjorde on ombokning av en resa till SFO som var bokad tre dagar innan USA öppnade upp. Jag lyckades hitta två nya biljetter i C klass i början av september från CPH. Medveten om att långlinjer ofta släpps innan det finns anslutning från ARN. Så har jag tidigare bokat många gånger och sedan lagt på anslutningen från ARN. Aldrig varit några problem. Men denna gång verkar det omöjligt, har hittills försökt fyra gånger, senast idag med samma dålig resultat. Agenten ser inga lediga platser från ARN förrän avgången kl 11, vilket är för sent till SFO anslutningen. Det andra alternativet var på em dagen innan och då i Go, vilket jag kan acceptera om det är i anslutning till avgången från CPH. Själv får jag idag upp följande tillgänglighet till CPH.

3D0CB41D-1D45-4F86-8E47-8999A78AEAC5.png


Jag har även gjort en provbokning av flyget 09:55 och det var inga problem att boka. Varför ser inte agenten denna bild av lediga flyg. Han såg inget ledigt flyg förrän 11:00.
Det är visserligen gott om tid till avresan men vouchern blev bara förlängd till 31 dec så efter det får jag inte göra någon ändring.
 

fcx

Medlem
Varför ser agenten inte samma tillgänglighet på award biljetter som jag ser på SAS hemsida?
Jag gjorde on ombokning av en resa till SFO som var bokad tre dagar innan USA öppnade upp. Jag lyckades hitta två nya biljetter i C klass i början av september från CPH. Medveten om att långlinjer ofta släpps innan det finns anslutning från ARN. Så har jag tidigare bokat många gånger och sedan lagt på anslutningen från ARN. Aldrig varit några problem. Men denna gång verkar det omöjligt, har hittills försökt fyra gånger, senast idag med samma dålig resultat. Agenten ser inga lediga platser från ARN förrän avgången kl 11, vilket är för sent till SFO anslutningen. Det andra alternativet var på em dagen innan och då i Go, vilket jag kan acceptera om det är i anslutning till avgången från CPH. Själv får jag idag upp följande tillgänglighet till CPH.

Visa bifogad bild 124190

Jag har även gjort en provbokning av flyget 09:55 och det var inga problem att boka. Varför ser inte agenten denna bild av lediga flyg. Han såg inget ledigt flyg förrän 11:00.
Det är visserligen gott om tid till avresan men vouchern blev bara förlängd till 31 dec så efter det får jag inte göra någon ändring.
Jag har haft samma problem. Om man då bad agenten att gå in på SAS hemsida och kolla och de ser tillgänglighet där men inte i sitt eget system så kan de lösa detta via sin interna support.
 
Varför ser agenten inte samma tillgänglighet på award biljetter som jag ser på SAS hemsida?
Jag gjorde on ombokning av en resa till SFO som var bokad tre dagar innan USA öppnade upp. Jag lyckades hitta två nya biljetter i C klass i början av september från CPH. Medveten om att långlinjer ofta släpps innan det finns anslutning från ARN. Så har jag tidigare bokat många gånger och sedan lagt på anslutningen från ARN. Aldrig varit några problem. Men denna gång verkar det omöjligt, har hittills försökt fyra gånger, senast idag med samma dålig resultat. Agenten ser inga lediga platser från ARN förrän avgången kl 11, vilket är för sent till SFO anslutningen. Det andra alternativet var på em dagen innan och då i Go, vilket jag kan acceptera om det är i anslutning till avgången från CPH. Själv får jag idag upp följande tillgänglighet till CPH.

Visa bifogad bild 124190

Jag har även gjort en provbokning av flyget 09:55 och det var inga problem att boka. Varför ser inte agenten denna bild av lediga flyg. Han såg inget ledigt flyg förrän 11:00.
Det är visserligen gott om tid till avresan men vouchern blev bara förlängd till 31 dec så efter det får jag inte göra någon ändring.

Jag tror det kan ha göra något med bokningsklasser, att det finns F men inte I på din önskade anslutning. Då kan man få plus på intra-europe, men det går inte som del av en longhaul.
Se SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över | Sida 108 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

palmen

Moderator
Varför ser agenten inte samma tillgänglighet på award biljetter som jag ser på SAS hemsida?
Jag gjorde on ombokning av en resa till SFO som var bokad tre dagar innan USA öppnade upp. Jag lyckades hitta två nya biljetter i C klass i början av september från CPH. Medveten om att långlinjer ofta släpps innan det finns anslutning från ARN. Så har jag tidigare bokat många gånger och sedan lagt på anslutningen från ARN. Aldrig varit några problem. Men denna gång verkar det omöjligt, har hittills försökt fyra gånger, senast idag med samma dålig resultat. Agenten ser inga lediga platser från ARN förrän avgången kl 11, vilket är för sent till SFO anslutningen. Det andra alternativet var på em dagen innan och då i Go, vilket jag kan acceptera om det är i anslutning till avgången från CPH. Själv får jag idag upp följande tillgänglighet till CPH.

Visa bifogad bild 124190

Jag har även gjort en provbokning av flyget 09:55 och det var inga problem att boka. Varför ser inte agenten denna bild av lediga flyg. Han såg inget ledigt flyg förrän 11:00.
Det är visserligen gott om tid till avresan men vouchern blev bara förlängd till 31 dec så efter det får jag inte göra någon ändring.
Kan vara married segment, de vill sälja enbart för flighten ARN-CPH men inte ARN-CPH-SFO. Det där brukar dock lösa sig lite närmre avgång, men håller med om att det är extremt konstigt att de inte löser det.
 
  • Gilla
Reactions: Alf
Toppen