Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

fcx

Medlem
Hmm försöker fortfarande få till LHR-CPH-IAD-CPH, skatten för CPH-IAD-CPH var 420kr, nu har eurobonus räknat om skatterna med Heathrow och det skulle landa på 2900kr, samtidigt om man ska köpa sas go LHR-CPH-LHR samma datum går på 1221kr, alltså revenue.
Det känns som att något inte stämmer? Visserligen är bonusresan i plus men känns sjukt om skatten är dubbelt som dyr som att köpa sas go.
Bokar du från UK hela vägen så får du betala brittisk flygskatt hela vägen, och den skatten är klassindelad.
 

Davvelavve

Medlem
Bokar du från UK hela vägen så får du betala brittisk flygskatt hela vägen, och den skatten är klassindelad.
Ja okej så det kan stämma då alltså. Kollade för skoj skull vad skatten gick på sas plus LHR-CPH-LHR och det var 767kr. Blir väl till att köpa revenue den biten då.
 

SK525

Medlem
Försöker att boka om min Japan-hemresa med i sommar och hittar detta på Awardfares:

Visa bifogad bild 122492

Men när jag ringer till SAS, så hittar de inte den. :( Är det någon speciellt med Swiss, eller vad kan det bero på?

Min högst subjektiva erfarenhet från ett par ombokningar senaste två veckorna är att det stämmer lite sämre än tidigare mellan e.g. United och vad SAS kan hitta. Kanske bara jag som haft otur?

Exampel:
  • Awardfares (United, LifeMiles, AirCanada) visar att det finns 5 platser i C ARN-VIE-EWR med Austrian. SAS ser dock 0 platser på ARN-VIE, med resultat att man fått boka ARN-BRU-VIE-EWR eller likn.
  • Awardfares visar att det finns 5 Business-platser BRU-EWR, men SAS ser bara 3 platser ??
Skillnaderna känns helt random. Varför skulle Austrian avsiktligt avstå att erbjuda bonusplatser till just EB på vissa intra-Europe-flyg (men inte andra), eller varför skulle United släppa 5 platser på en flight till Bryssel till alla bonusprogram utom till SAS som bara får 3 ??

Har inte heller haft känslan att det beror på agenternas skicklighet eftersom de hittat biljetter på alternativa rutter som jag föreslagit istället, men vad vet jag. Märkligt är det i alla fall…
 
Hej,

Har sökt på Aircanada efter eurobonusbiljetter. Frankfurt - Phuket. Får upp förslag att det ska finnas runt 23-26 december till 6-8 januari. Är det någon som kan kolla om jag sökt rätt och att det stämmer att det finns?
 

Canadien

Medlem
Hej,

Har sökt på Aircanada efter eurobonusbiljetter. Frankfurt - Phuket. Får upp förslag att det ska finnas runt 23-26 december till 6-8 januari. Är det någon som kan kolla om jag sökt rätt och att det stämmer att det finns?
Ser inget på något direktflyg FRA-HKT om det är det du menar. 24e verkar det finnas minst en plats Paris-Phuket med Thai.
 
Toppen