Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
Tack för rådet. Ska åka onsdag den 17 januari hoppas jag. Tippar på att det är hyfsad lågsäsong och god tillgänglighet men jag har faktiskt ingen aning. Vad tror du /ni?
Mitt i veckan och januari, det kommer inte krylla av turister som ska åka till Frankfurt i alla fall. Det lär finnas goda möjligheter till stor valfrihet i er connection men jag skulle ändå boka upp något redan nu om möjligt, better safe than sorry.
 

Lukas S

Medlem
Jag bokade precis ARN-BKK-TPE-SFO-TPE-BKK-VIE-ARN i C för två pers. Stannar 2v i SFO och 23h i TPE på vägen dit. Har hela 5st long haul bonusresor i C inplanerade de kommande 12 månaderna nu, alla andra har vanliga routings men tänkte passa på att testa lite nya flygbolag nu när man kan routa hur som helst. Inte åkt Thai C på länge och nu får jag in flera långa flighter med EVA Air, som ska ha riktigt bra business. Kul! Gick på 2900 kr per person i skatter plus 110K EB-poäng. Enda tråkiga är den sista sträckan med intra-euro business med Austrian, men men, synd att klaga.
 

Gus

Medlem
Bara lite allmän information. Som ni vet så kan man inte söka Ethiopian awards på united längre. Jag kollar därför på air Canada istället. Enligt de finns det i princip inga flighter med Ethiopian i business (och väldigt få i ekonomi också) vilket jag tyckte verkade lite konstigt. Nu ringde jag precis Tallinn och frågade om tillgänglighet på en drös flighter olika datum. På nästan varenda flight fanns det plats i Business! :)

Det jag vill säga är att även om det ser mörkt ut när ni kollar tillgänglighet online så ge inte upp förrän ni ringt Eurobonus! :):D
 

JacobGBG

Medlem
Jag bokade precis ARN-BKK-TPE-SFO-TPE-BKK-VIE-ARN i C för två pers. Stannar 2v i SFO och 23h i TPE på vägen dit. Har hela 5st long haul bonusresor i C inplanerade de kommande 12 månaderna nu, alla andra har vanliga routings men tänkte passa på att testa lite nya flygbolag nu när man kan routa hur som helst. Inte åkt Thai C på länge och nu får jag in flera långa flighter med EVA Air, som ska ha riktigt bra business. Kul! Gick på 2900 kr per person i skatter plus 110K EB-poäng. Enda tråkiga är den sista sträckan med intra-euro business med Austrian, men men, synd att klaga.

Kan du få bort VIE så kommer skatterna gå ned markant också.
 

Buffy

Medlem
Jag bokade precis ARN-BKK-TPE-SFO-TPE-BKK-VIE-ARN i C för två pers. Stannar 2v i SFO och 23h i TPE på vägen dit. Har hela 5st long haul bonusresor i C inplanerade de kommande 12 månaderna nu, alla andra har vanliga routings men tänkte passa på att testa lite nya flygbolag nu när man kan routa hur som helst. Inte åkt Thai C på länge och nu får jag in flera långa flighter med EVA Air, som ska ha riktigt bra business. Kul! Gick på 2900 kr per person i skatter plus 110K EB-poäng. Enda tråkiga är den sista sträckan med intra-euro business med Austrian, men men, synd att klaga.
Nice, när är denna resa? Är det bara Thai?
 
Toppen