Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Fredde18

Medlem
Troligen slutsålt, om jag skulle gubbgissa.

Det finns några dagar på året där man måste vara ute i god tid för att få till sin connection (annars går det typ alltid att lösa enkelt) och detta är en av dessa dagar.

Som jag misstänkte då. Har ju resa ut klar med Swiss men OM det strular till sig med inställda flyg (jag klarade mig senast när Swiss körde sin "raid") är det ju bra att vara proaktiv och ha koll på andra varianter till sin slut-destination. Men då kan vi nog glömma SAS i alla fall... åtminstone den vägen med award.
 

palmen

Moderator
Som jag misstänkte då. Har ju resa ut klar med Swiss men OM det strular till sig med inställda flyg (jag klarade mig senast när Swiss körde sin "raid") är det ju bra att vara proaktiv och ha koll på andra varianter till sin slut-destination. Men då kan vi nog glömma SAS i alla fall... åtminstone den vägen med award.
Går oftast lösa på något sätt med ett eller två extra stopp i Europa. Jag fick flyga TXL-CPH-HAM-ARN när det inte fanns några flighter från Berlin eller Köpenhamn till Stockholm. Långt ifrån optimalt men jag kom hem.
 

A359

Medlem
Brukar Air Canada släppa awards som är bokningsbara med EuroBonus på sträckan YYZ-CUN? Hittar noll och ingenting.
 

Senator

Moderator
Brukar Air Canada släppa awards som är bokningsbara med EuroBonus på sträckan YYZ-CUN? Hittar noll och ingenting.

Jag bokade vid jul YYZ-CUN så det ska gå. Tror flera postat i bokningstråden. Å CUN-YYZ men kunde inte själv se platserna som agenten hittade!

Det är en rutt som från och med W21/22 den 31:e oktober går över till A330 så det finns stor kapacitet. Från och med 2:e december går den över i 2x varje dag med A330 i alla fall ut april 2022 vad jag kan se.
AC930 YYZ-CUN avgår 06:15 så den kräver övernattning i YYZ på utresan
AC936 YYZ-CUN avgår 16:05 som innebär att ganska många av deras Europaavgångar passar samma dag

AC931 CUN-YYZ avgår 11:05 och landar 15:55. Det innebär att de flesta Europaavgångar passar samma dag
AC937 CUN-YYZ avgår 22:30 och landar 01:20+1 som innebär övernattning och avresa nästa dag till Europa.

Gissningsvis kommer av den anledning AC930 och AC937 vara enklare att hitta platser på då dessa i principen är anpassat för den lokala marknaden. Men det kräver övernattning på Toronto-Pearson.
 
Toppen