Frågor om att boka Eurobonus award resa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startet af sk-sthlm, 19 Juni 2017.

1. JohanGE

JohanGE Medlem

By:
    MMX/CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Million dollar question (kanske), men hur i hela friden lyckas man boka en Business med SAS från CPH-HND? Jag har förstått (läst på forumet) att man ska vara väldigt snabb när platserna släpps 330(?) dagar innan avresa, på 00:00 slaget. Har, förgäves, stannat uppe ett antal nätter för att se om platserna blir tillgängliga, men icke. Ni som lyckats, hur göra? :)

2. Maja

Maja Medlem

By:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Precis så som du har gjort. Man ska ha turen på sin sida. Det gäller att man är inloggade och laddar om sidan i precis rätt tid. Som det är i mitten på mars biljetterna är släppta för nu så är det ju även början för Körsbärsblomningen vilket säkerligen ökar trycket på platserna ytterligare.

KennethL og JohanGE synes godt om dette.
  3. JohanGE

JohanGE Medlem

By:
    MMX/CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Vad jag misstänkte. Har dock inte ens lyckats se någon tillgänglighet. Tänker mig att även om jag ser dem, så riskerar dem att hamna hos någon med snabbare internetuppkoppling ;)

4. palmen

palmen Moderator

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Du får ska award på sträckan CPH-HND och ladda om sidan tills de visas, brukar ske ganska precis vid 12-slaget. Det tar ändå närmare 1 minut att slutföra en bokning för de flesta så platserna borde vara synliga ett tag tills första personen får igenom bokningen. Ser du att platser i plus/go finns men inte business så har du varit för långsam, ser du inget i plus/go heller har nog inget släppts (kan vara blackout eller att sas inte har släppt ännu av annan anledning)

JohanGE og KennethL synes godt om dette.
  5. JohanGE

JohanGE Medlem

By:
    MMX/CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Toppen! Du menar skapa en alert på awardfares, eller?

6. palmen

palmen Moderator

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Om du litar på en notifiering från en tredjepart tjänst kommer du att vara för sen när du väl ser den. Du måste vara inne på sas sida precis när det släpps och hoppas på att vara snabbast

martin.agren og JohanGE synes godt om dette.
  7. JohanGE

JohanGE Medlem

By:
    MMX/CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Nej, men då är jag med på vad du menar. Tack!

8. LPC123

LPC123 Medlem

By:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är väll inte möjligt att boka award med Etihad för Eurobonus poäng? Dyker upp flera alternativ i Awardfares sen igår via Air Canada tex

9. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det ska gå, i alla fall delvis...

EuroBonus-partner – Etihad Airways | SAS

10. LPC123

LPC123 Medlem

By:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!