Frågor om att boka Eurobonus award resa

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startet af sk-sthlm, 19 Juni 2017.

  1. lars.dec8

    lars.dec8 Medlem

    Bara för att efter 10-15 minuter i telefonkö få höra att agenten tyvärr inte kan hitta biljetter till destinationen som efterfrågas. Biljetter som ju verkar finnas till kunder i andra bonusprogram. Denna manuella betjäning skulle kunna vara bra om bokningstjänsten var lyhörd, kunnig och kreativ. Men min upplevelse är den motsatta.
     
  2. palmen

    palmen Moderator

    By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Bara för att biljetter finns för bolag x behöver de inte finnas för eurobonus och tvärtom.

    Tillgång på Singapore Airlines var ett bra exempel på det där det bara var eurobonus som fick viss tillgång som de andra bolagen inte fick ta del av.

    Det finns några riktigt dåliga agenter utan tvekan, men senaste månaden verkar några av dom gallrats bort eller fått rätt träning då det blivit mycket bättre mot början på året.
    Problemet är ju dock att man inte kan göra något själv till 100% och blir tvungen att ta hjälp från agenten vilket inte alltid fungerar och man ringer igen och då funkar allt. Det är helt oacceptabelt.
     
    Sir Lemon, Bjjb og Cristoffer Cedergren synes godt om dette.
  3. Axxo

    Axxo Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ringde Sas eurobonus nu och dom sa att alla bokningar med Star Alliance ligger nere sedan igår. Dom bad mig prova ringa i morgon. Stämmer verkligen detta? Dom har väl inte ens öppet på söndagar.
     
  4. lars.dec8

    lars.dec8 Medlem

    Ja, och hur ska man veta om det är en dålig agent eller om det inte finns platser för SAS kunder?
     
    Sir Lemon synes godt om dette.
  5. ekf

    ekf Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det enda sättet är att prova 1-3 gånger till, en s.k. HUACA. Kostar tid för både SAS och den som vill boka, tyvärr.

    Jag förstår varför SAS har stängt onlinebokningen, men jag håller inte med om att åtgärden är den bästa.

    Varför inte öppna upp onlinereserveringen igen (den som fanns en övergångsperiod innan den nu nedstängda onlinebokningen) för åtminstone sökningar, men helst för reserveringar.. Sedan är det bara att ringa in för betalning och biljettering, det borde spara en hel del på kundtjänstresurser och skapa mindre frustration hos kunderna, utan att för den delen radikalt öka mängden bokningar som görs.
     
    martin.agren, Sir Lemon og Cristoffer Cedergren synes godt om dette.
  6. Tonton

    Tonton Medlem

    Gillar idén, men tror samtidigt detta kan orsaka riktigt stort missnöje.

    Jag tror jag inte SAS har systemstöd för att kunna filtrera bort diverse val (exempelvis TG +90 dagar osv). Det gör att när de öppnar upp online för sökningar och reserveringar, så kommer folk bli riktigt missnöjda när de ringer in för betalning och biljetterna och får höra "Tyvärr går det inte att boka detta".
     
  7. lars.dec8

    lars.dec8 Medlem

    Vad är det som är så svårt för SAS? De andra bolagen verkar ju kunna sköta detta.
     
    Cristoffer Cedergren synes godt om dette.
  8. ekf

    ekf Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det har väl fungerat fint med onlinebokningssystemet? Vad jag minns så fungerade onlinereservationen också hyfsat bra... eller har jag missat något?
     
  9. palmen

    palmen Moderator

    By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Andra bolag verkar inte ha samma begränsning på thai tex och verkar kunna boka mer än 90+.

    Hur man vet om det är en dålig agent märker man direkt, de säger på 2 sekunder att det inte finns något alls. Så snabbt hinner inte ens de bästa agenterna söka. Du kan ju tex söka med United och Air Canada och få fram väldigt tillförlitlig info på vad som finns. När sas agenten då säger att de inte finns på några sekunder är det bara lägga på och ringa igen. Kostar tyvärr dig och sas massa tid.
     
    Cristoffer Cedergren synes godt om dette.
  10. Fredrik Schytt

    Fredrik Schytt Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Vad tror ni folk i detta forum om:

    Har bokat en 241 där utgångsdatum för voucher var 31/3.

    Då det är speciella covid regler gällande om bokning osv just nu.

    Vad tror ni om att ändra datum, samt lägga till en person men behålla samma rutt.

    Tror ni detta är om ens möjligt?

    /F
     

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!
×