Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Abbs

Medlem
Tänker ge det en ärlig chans att försöka hitta award till USA (Florida) med familjen över eller omkring höstlovet 2020. Jag lär återkomma med en fråga i biljettråden men jag insåg att veckan efter höstlovet, närmare bestämt 3/11 ska det vara nån slags val i USA! :D
Har någon erfarenhet av att befinna sig i staterna när det drar ihop sig till president-cirkus? Är det mycket som stänger ner eller går på halvfart? Eller är det bara den specifika dagen som det kan vara lite stökigt ”over there”?
Det är väl snarare så att de inte tar ledigt eller stänger ned för val :p
 

Maja

Medlem
Tänker ge det en ärlig chans att försöka hitta award till USA (Florida) med familjen över eller omkring höstlovet 2020. Jag lär återkomma med en fråga i biljettråden men jag insåg att veckan efter höstlovet, närmare bestämt 3/11 ska det vara nån slags val i USA! :D
Har någon erfarenhet av att befinna sig i staterna när det drar ihop sig till president-cirkus? Är det mycket som stänger ner eller går på halvfart? Eller är det bara den specifika dagen som det kan vara lite stökigt ”over there”?
Vi var just i Florida i samband med förra valet. Det enda vi märkte av var mängden människor som förtidsröstat (ej på han som sen vann...) samt att det dagen efter var väldigt avslagen stämning bland lokalbefolkningen där vi var. Allt var öppet som vanligt.
 

Jönsson

Medlem
Vi var just i Florida i samband med förra valet. Det enda vi märkte av var mängden människor som förtidsröstat (ej på han som sen vann...) samt att det dagen efter var väldigt avslagen stämning bland lokalbefolkningen där vi var. Allt var öppet som vanligt.
Brukar väl bara vara lite över 50% av de röstberättigade som röstar i USA.
 

Alf

Medlem
Tänker ge det en ärlig chans att försöka hitta award till USA (Florida) med familjen över eller omkring höstlovet 2020. Jag lär återkomma med en fråga i biljettråden men jag insåg att veckan efter höstlovet, närmare bestämt 3/11 ska det vara nån slags val i USA! :D
Har någon erfarenhet av att befinna sig i staterna när det drar ihop sig till president-cirkus? Är det mycket som stänger ner eller går på halvfart? Eller är det bara den specifika dagen som det kan vara lite stökigt ”over there”?

Jag var i Florida under förra valet och det märktes ingenting av detta. Vad vi märkte var allt öppet som vanligt och på hotellet märktes ingenting, inte ens i baren under Happy Hour.
 
Är det någon som har koll på om Etiopian Airlines och Turkish Airlines brukar släppa fler platser i business närmare avgång?

Jag har bokat upp de platser som generellt alltid släpps (2 pax), men nu blir vårt resesällskap ytterligare 2 pax. Det finns business awards på dagarna runt om vårat men endast Economy på vårt avgångar.

Jag har självklart tänkt boka på dessa pax i economi för säkerhets skull, men vad har ni för erfarenhet av ytterligare släpp hos dessa bolag framöver? Alltså på en avgång dom redan släppt 2 platser.

Avresan är i mitten på Maj.
 
Toppen