Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Buffy

Medlem
Kan man avboka en *A award via Sas sidan? Får upp alternativet men funkar det och poängen trillar in igen?
 

palmen

Moderator
Kan man avboka en *A award via Sas sidan? Får upp alternativet men funkar det och poängen trillar in igen?
Har aldrig testat själv, jag har bara haft 2-4-1 bokningar med Star Alliance och då har jag alltid gjort eventuell avbokning direkt med Tallinn.
 

flonken

Medlem
Kan man avboka en *A award via Sas sidan? Får upp alternativet men funkar det och poängen trillar in igen?

Jag har avbokat en *A award genom sas.se. Fick ett felmeddelande och ringde sen Tallin. Där sa dom att bokningen inte fanns, alltså gick den igenom.
Poängen däremot fick jag inte tillbaks förens jag en vecka senare ringde och påpekade detta. Då kom dom in direkt på kontot.
 
Efter RickardGs tips tidigare så ringde jag Tallinn idag för att boka ARN-TYO med utresa 9/5 2018. Jag tänkte sedan boka om och lägga till UME-ARN.
Först tyckte agenten att jag var väldigt tidigt ute med min bokning. Sedan när jag la in mitt första leg, LH803, reagerade han först på att jag skulle åka LH och sedan sa han att Lufthansa inte hade släppt sina bonusbiljetter, vilket jag tyckte var konstigt eftersom jag kollat på expertflyer att hela resan fanns tillgänglig.
1. Har han rätt, finns inte LH för början av maj tillgängliga?
2. Kan det vara ett problem att jag inte börjar med en SK-resa?
 

RickardG

Medlem
Efter RickardGs tips tidigare så ringde jag Tallinn idag för att boka ARN-TYO med utresa 9/5 2018. Jag tänkte sedan boka om och lägga till UME-ARN.
Först tyckte agenten att jag var väldigt tidigt ute med min bokning. Sedan när jag la in mitt första leg, LH803, reagerade han först på att jag skulle åka LH och sedan sa han att Lufthansa inte hade släppt sina bonusbiljetter, vilket jag tyckte var konstigt eftersom jag kollat på expertflyer att hela resan fanns tillgänglig.
1. Har han rätt, finns inte LH för början av maj tillgängliga?
2. Kan det vara ett problem att jag inte börjar med en SK-resa?
Det är inte ett problem att börja resan med Lufthansa. Har du kollat på united.com om det finns biljetter där, som är listade som "saver". Det är endast dessa som i normala fall går att boka med Eurobonus-poäng.
 

fcx

Medlem
Efter RickardGs tips tidigare så ringde jag Tallinn idag för att boka ARN-TYO med utresa 9/5 2018. Jag tänkte sedan boka om och lägga till UME-ARN.
Först tyckte agenten att jag var väldigt tidigt ute med min bokning. Sedan när jag la in mitt första leg, LH803, reagerade han först på att jag skulle åka LH och sedan sa han att Lufthansa inte hade släppt sina bonusbiljetter, vilket jag tyckte var konstigt eftersom jag kollat på expertflyer att hela resan fanns tillgänglig.
1. Har han rätt, finns inte LH för början av maj tillgängliga?
2. Kan det vara ett problem att jag inte börjar med en SK-resa?

Vis av erfarenhet: Försökte idag att boka ARN-FRA-TYO. Agenten kunde inte se tillgänglighet om man sökte ARN-FRA eller FRA-TYO separat, sökte man däremot ARN-TYO kom bägge flighterna upp ("married segments")
 
Toppen