Klart det ska kompenseras om du blir nedgraderad. Bara att gå på dem med EU261/2004.Det är ju inte ovanligt att man blir satt på ett flyg från Lufthansa-gruppen - och nedgraderad från Plus till M förstås, utan att det kompenseras av SAS.
Ingen företagsrepresentanter (inte bara från Air France/KLM) finns kvar sedan de två grundarna slutade. I alla fall så det känns.
Jag vet ju att det inte finns nån rep. från AF/KL men hittade ingen bättre tråd.
Såg idag en bagagetagg vid ankomst Washington på en väska som åkt XXX-AMS-IAD
Bredvid de sedvanliga AMS/IAD och flygnumret stod även 2 bokstäver i en egen kolumn (R och F)!
Aldrig sett det förut!
Någon som vet vad de bokstäverna betyder?
Tack för info .. har även noterat (från senaste resan) ett 'L' ... vad står det för?R står för Rapid och F står för Prio. Det har med lastinstruktioner att göra, för att uppnå bästa möjliga effektivitet för vidaretransport och/eller avlastning i ankomsthallen.
Tack för info .. har även noterat (från senaste resan) ett 'L' ... vad står det för?
Skall vi tro att Tina fortfarande svarar på frågor här?
Då vill jag veta varför KLM inte återbetalar mina biljetter när det är dem som ställt in en flight och inte vill erbjuda en alternativ lösning