Senaste nytt

Flygbiljetter för bröllopsresa utresa från stockholm till ?

Hej.
Jag och soon to be frun är nya poängsparare. Men vi har kommit en bit påväg.
Vi har nu 100k poäng och en voucher 2för1. En bucket list pryl är att resa first/business och är anledningen till att vi började spara från första början. 100k kanske inte räcker, men då kan vi köpa till poäng tänker jag?

Vi kan inte heller enas om vart vi ska åka. Det kommer att bli vår bröllopsresa och tanken är någon gång i februari. Varmt är aldrig fel, och inte heller ett land som är stängt/krångligt pga covid.

  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm ARN
  • Var är din destination? Ej spikad, öppen för förslag.
  • När vill/behöver du resa ut? Februari / Maj
  • När vill/behöver du komma hem? Februari / Maj
  • Hur länge vill du vara borta? 14 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2st
  • I vilken kabinklass? First/business - möjlighet till "rak sängplats".
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Vi har poäng hos SAS Eurobonus 100k.
  • Vad är din budget? (per person) 100k poäng + kan köpa till.
  • Vad är det viktigaste för dig? Lyxig flygresa med premium känsla. Så klart en destination som kan uppfylla det samma. Lämplig för par på bröllopsresa.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej.
 

Rickard_O

Medlem
Tips, det är kampanj på business med Lufthansagruppen just nu med lukrativa priser till tex Bangkok i business för under 10.000:-/person.

Slipper du köpa poängen med tanke på att dina 100k poäng inte tar er så mycket längre än till USA (Vilket kommer va svårt att få tag i bonusbiljetter hos SAS), nord/centralafrika kostar 105k och den businessprodukt som mest troligt går att boka inte kommer skrika lyx och flärd.

Om jag var du hade jag lagt 10.000:-/person för att få flyga helt ok business till Bangkok med Swiss eller Austrian, dessutom får du ju in lite mer poäng till er nästa resa du kan boka awardbiljett på! :)
 
Tips, det är kampanj på business med Lufthansagruppen just nu med lukrativa priser till tex Bangkok i business för under 10.000:-/person.

Slipper du köpa poängen med tanke på att dina 100k poäng inte tar er så mycket längre än till USA (Vilket kommer va svårt att få tag i bonusbiljetter hos SAS), nord/centralafrika kostar 105k och den businessprodukt som mest troligt går att boka inte kommer skrika lyx och flärd.

Om jag var du hade jag lagt 10.000:-/person för att få flyga helt ok business till Bangkok med Swiss eller Austrian, dessutom får du ju in lite mer poäng till er nästa resa du kan boka awardbiljett på! :)
Tackar varmast för dom tipsen. Det fanns en hel del intressant att titta på.
Jag har inget emot att lägga mer pengar, likaså att köpa poäng för att få bästa upplevelsen. Blir nog mindre resande i några år sedan, så känner att det kan lika gärna få kosta lite extra nu. :)
 

John Rambo

Medlem
Kan ni nöja er med business annars så är Nordafrika ett hett tips; vi flög just till Seychellerna med Egypt och Ethiopian för 105k.
Egypt skulle jag å de grövsta undvika, det var helt klart undermåligt. Men vår sista etapp Addis Ababa - Seychellerna i Ethiopians Business var riktigt bra. Den hårda produkten var inte av modernaste snitt, men mat/dryck och service var fab, över förväntan faktiskt.
Där finns dessutom skaplig tillgänglighet.
 
Kan ni nöja er med business annars så är Nordafrika ett hett tips; vi flög just till Seychellerna med Egypt och Ethiopian för 105k.
Egypt skulle jag å de grövsta undvika, det var helt klart undermåligt. Men vår sista etapp Addis Ababa - Seychellerna i Ethiopians Business var riktigt bra. Den hårda produkten var inte av modernaste snitt, men mat/dryck och service var fab, över förväntan faktiskt.
Där finns dessutom skaplig tillgänglighet.
Tack, ska kolla på det. Tror Seychellerna kanske kan vara för litet för att hitta något att göra i två veckor? Eller hur var din vistelse där?
Vart sökte du efter biljetter?
 
Toppen