Senaste nytt

Flyg till Maldiverna, poäng, flygbolag

chrloc

Medlem
Letar flyg till Maldiverna för 2 pers Ehlst Business
Har 290.000 EB-poäng
Vill gärna hitta Star Alliance biljetter och få uppdragering, men svårt
Sökt Turkish Airlines som har bra tider, men finns inte bokningsklass Y/B som krävs för uppdragering
Även letat på LH och Swiss

Även letat på LH kampanj: 2 pers till bra pris i Business (istället för upgrade): Hittar ingenting!

Alternativt får det bli Economy Emirates eller Qatar: Vilken är bäst? Emirates har färre antal flyg/vecka så kanske riskabelt om det blir avbokade flyg?
 

chrloc

Medlem
Tack för svar
Min fråga var så komplicerad att jag inte tyckte mallen fungerade, men kan göra ett nytt inlägg med mall
Vad betyder revenue economy?
 

igelkotten

Medlem
Använd gärna mallen som finns tillgänglig här: https://www.businessclass.se/forum/...-frågemallen-när-du-startar-en-ny-tråd.11947/

Du nämner absolut ingenting om:
  • Utresedatumatum
  • Hemresedatum
  • Utreseflygplats
  • Hemreseflygplats
  • Kabinklass
  • Budget

F.ö du vet att bokningsklass Y och B oftast är revenue economy - således så spelar ditt poängsaldo ingen alls roll i det fallet.

Tekniskt sett spelar poängsaldot roll om man siktar på att uppgradera revenuebiljetten med poäng, vilket jag tror TS refererar till i trådstarten.

Om TS har en 2-4-1 voucher räcker ju dock poängen till för att boka en ren award... Har TS det?
 

mha321

Medlem
Det brukar nästan aldrig vara smart att köpa Y/B och sedan uppgradera, pga priset på Y/B biljetter. Finns såklart undantag men för det mesta är det mycket billigare att tex köpa en villig business för cash och boka den andra som ren bonusresa tex.
 

Resetokig

Medlem
Nu kanske jag tolkar frågeställningen fel, men Maldiverna tillhör region Indien och enligt nuvarande poängtabell ska en t/r i business kosta dig 140.000 poäng per person. För två personer blir det 280.000 (utan 2-4-1) och @chrloc har enligt första inlägget 290.000 eurobonuspoäng. Boka business direkt om ni hittar tillgänglighet:)
 

chrloc

Medlem
Hej!

Ja jag har en 2-4-1 voucher!
Vore toppen att hitta bonusbiljetter i Business eller Premium Economy och köpa för poäng!
Jag har sökt på sas.se: Hittar inga bonusbiljetter!
Kan man söka på annat sätt?

Annars var min tanke att köpa Economybiljetter inom Staralliance och uppgradera med poäng.

Tekniskt sett spelar poängsaldot roll om man siktar på att uppgradera revenuebiljetten med poäng, vilket jag tror TS refererar till i trådstarten.

Om TS har en 2-4-1 voucher räcker ju dock poängen till för att boka en ren award... Har TS det?
 

ekf

Medlem
Vore toppen att hitta bonusbiljetter i Business eller Premium Economy och köpa för poäng!
Jag har sökt på sas.se: Hittar inga bonusbiljetter!
Hittar du inte bonusplatser på SAS-flyg på hemsidan så finns det mest troligt inga platser de datum du söker.
Edit: SAS flyger inte till Maldiverna... så det är inte så konstigt att du inte hittar något.. men man brukar ju få felmeddelande om det...

Annars var min tanke att köpa Economybiljetter inom Staralliance och uppgradera med poäng.
Ett varningens finger, se till att ha rätt bokningsklass på biljetterna, det är inte alla som det går att uppgradera ifrån. Dessutom måste det finnas lediga platser i bonus-bokningsklasserna på den/de flighterna för att det ska gå igenom.
 
Toppen