Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

palmen

Moderator
Vad är era erfarenheter av att kombinera fly premium och Amex 2-4-1? I inloggat läge verkar det gå att kombinera men eftersom jag behövde boka för fyra personer (2 vouchers) via telefon gick det inte. Supporten menade att det var omöjligt...
FlyPremium går att kombinera med andra rabatter. Däremot går det inte att kombinera amex vouchern med andra rabatter. Så det faller pga det och har aldrig gått att göra.
 

GOTBound

Medlem
Noob fråga, FlyPremium level som beräknas på rullande 12 månader, har jag förstått rätt [baserat på den tillfälligt sänkta krav nivån]?

Månad 1: Jag får in 10 000 EB extrapoäng [från AMEX], vid månadens slut kan jag boka 1 bonusresa SAS Plus inom Norden att boka för kostnad av GO.
Månad 3: Jag får in 10 000 EB extrapoäng [från AMEX], vid månandens slut har jag obegränsade bonusresor i [förutsatt att det finns EB poäng att boka med] SAS Plus inom Europa att boka för kostnaden av GO. Detta gäller nu de kommande 12 månaderna.

Mitt ackumulerande EB extrapoäng inflöde den senaste 12 månaderna blir ointressant då Månad 1 med SAS Mastercard Premium sätter intjäningsräknaren på 0 mot Fly Premium.

EDIT: missade Månad 2 och 10 000 EB extrapoäng i mitt exempel, tack @fcx .
 
Last edited:

fcx

Medlem
Noob fråga, FlyPremium level som beräknas på rullande 12 månader, har jag förstått rätt [baserat på den tillfälligt sänkta krav nivån]?

Månad 1: Jag får in 10 000 EB extrapoäng [från AMEX], vid månadens slut kan jag noka 1 bonusresa SAS Plus inom Norden att boka för kostnad av GO.
Månad 3: Jag får in 10 000 EB extrapoäng [från AMEX], vid månandens slut har jag obegränsade bonusresor i [förutsatt att det finns EB poäng att boka med] SAS Plus inom Europa att boka för kostnaden av GO. Detta gäller nu de kommande 12 månaderna.

Mitt ackumulerande EB extrapoäng inflöde den senaste 12 månaderna blir ointressant då Månad 1 med SAS Mastercard Premium sätter intjäningsräknaren på 0 mot Fly Premium.

Nästan rätt. Du behöver 25000 poäng totalt för att nå upp till förmånen du beskriver under månad 3.
 

intuition

Medlem
Jag vet inte om jag missuppfattar dig här, men du får alltid tillgodoräkna senaste 12 månaderna oavsett om du haft kortet tidigare eller inte.
Och detta kopplar även till det sänkta intjäningskravet?

Dvs om man skaffar SAS mastercard premium t.ex. 2022-02-15 och har samlat in 100 000 EB poäng under perioden 2021-03-01 -- 2022-02-28 så kommer man siste februari ha kvalificerat sig för högsta förmånsnivån och den gäller till 2023-02-28?
 

Dawes

Medlem
Och detta kopplar även till det sänkta intjäningskravet?

Dvs om man skaffar SAS mastercard premium t.ex. 2022-02-15 och har samlat in 100 000 EB poäng under perioden 2021-03-01 -- 2022-02-28 så kommer man siste februari ha kvalificerat sig för högsta förmånsnivån och den gäller till 2023-02-28?
Jag skaffade kortet för inte så länge sedan och åkte direkt upp på högsta nivån utifrån +100k EB intjänat de senaste 12 månaderna.
Giltigheten ligger på 12 månader och knuffas fram i tiden för varje månad jag uppfyller kravet.
Så svaret blir, ja.
 

eddo

Medlem
Och detta kopplar även till det sänkta intjäningskravet?

Dvs om man skaffar SAS mastercard premium t.ex. 2022-02-15 och har samlat in 100 000 EB poäng under perioden 2021-03-01 -- 2022-02-28 så kommer man siste februari ha kvalificerat sig för högsta förmånsnivån och den gäller till 2023-02-28?
Korrekt. Du får högsta nivån direkt när du skaffar kortet (förutsatt att du uppnår poäng-kravet).
 
Och detta kopplar även till det sänkta intjäningskravet?

Dvs om man skaffar SAS mastercard premium t.ex. 2022-02-15 och har samlat in 100 000 EB poäng under perioden 2021-03-01 -- 2022-02-28 så kommer man siste februari ha kvalificerat sig för högsta förmånsnivån och den gäller till 2023-02-28?
Stämmer bra, under förutsättning att du har kvar kortet t.o.m. 2023-02-28. Du kan alltså inte skaffa kortet, boka massa rabatterade resor och sedan säga upp kortet.
 
Toppen