Senaste nytt

Fler som missar Eurobonus Guld nu pga av COVID-19?

gjohansson

Medlem
Frågan är ju om SAS skulle välja det alternativet? Det torde vara lättare att sänka EBG-gränsen denna intjäningsperiod med X/12-e delar. (för alla som har mars 2020 och framöver till detta är över) inkluderat i sin intjäningsperiod.
Alla har ju mars 2020 och framåt i sin intjäningsperiod. Bör ju inte bara vara för dem som är i slutet utan samma för alla i sådana fall oavsett.
 

Tonton

Medlem
Om de skulle förlänga nuvarande period med x antal månader, vad händer då med nästa?
Kommer man att kvalificera för nästa period samtidigt som nuvarande, och
kanske viktigast - klarar SK-IT att hålla reda på detta.


Virgin ger också förlängning
Virgin Atlantic extending elite status by 6 months, offering 2,500 miles to book flights now


dessutom:
Finally, Virgin has released 900,000 seats available for reward redemptions for travel between August and December 2020.

Våren 2018 bytte SAS ut sitt backendsystem för Eurobonus, från det gammalt, som jag inte kan namnet på, till CLM. CLM är verkligen flexibelt och klarar av det mesta, av det jag har hört,
Men också varit med och testat/lekt runt med. Så det systemet bör klara av en förändring likt det som diskuteras ovan.

Personligen tror jag dock att de kör på en sänkning av poängkrav - men vi får se - rent ogrundad gissning av mig.
 
Något lär SAS komma med snart hoppas jag. Ett alternativ kan vara att man får poäng för de flighter man bokad även om man rent fysiskt sätt inte flyger. Vid en sådan lösning får SAS in pengar och vi som vill säkra våra guld/diamant-kort blir nöjda.
 

Johan Hbg

Medlem
Något lär SAS komma med snart hoppas jag. Ett alternativ kan vara att man får poäng för de flighter man bokad även om man rent fysiskt sätt inte flyger. Vid en sådan lösning får SAS in pengar och vi som vill säkra våra guld/diamant-kort blir nöjda.
Det kommer ju inte att funka. De flesta bokar ju av.
Annars bokar jag 4 resor i C-klass full flex till SFO, bokar av alla 4 och kräver mitt Diamond-kort!!
 
Det kommer ju inte att funka. De flesta bokar ju av.
Annars bokar jag 4 resor i C-klass full flex till SFO, bokar av alla 4 och kräver mitt Diamond-kort!!

Jag skulle inte boka av de två resor som jag har nu i mars om jag fick poängen även om jag rent fysiskt sätt inte satte mig ombord. Då skulle SAS i alla fall få in lite kosing även om det förstås bara handlar om en droppe i havet.
 

danielhog

Medlem
Det kommer ju inte att funka. De flesta bokar ju av.
Annars bokar jag 4 resor i C-klass full flex till SFO, bokar av alla 4 och kräver mitt Diamond-kort!!
Avbokning skulle såklart inte ge poäng, men betald resa utan att vara med på planet är det @Gyllenbock syftar på. Typ vissa som köper en milagerun kan vara nöjda med att betala och inte behöva flyga 40 gånger mellan Malmö och Stockholm.
 

molntankar

Medlem
Som någon skrev här på forumet någon gång;

Det är ett frequent flyer program, inte ett frequent köpa biljetter program.

Dessutom är det många med mig som inte bokat med SAS men med andra *A som skulle säkra status, och den "lösningen" skulle därför missa ganska många..
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Toppen