Senaste nytt

[First class] Stockholm-Världen T/R, SWISS från 30.600 SEK inkl. skatter

Senator

Moderator
Ursäkta en "icke så kunnig" BC medlem men när jag söker ARN - BKK så hittar jag ingenting de närmaste 7 månaderna till detta pris. Har sökt på att vara borta 8 nätter om det kan vara problemet.

Jag kollade en vecka i november, och det stämmer. Väldigt lite A-klass tillgängligt både på Lufthansa och Swiss. Samma i januari. Kom ihåg att Lufthansa har paus med F till BKK fram till W18/19 som börjar 28-Oct-18
https://www.iata.org/policy/slots/Documents/calendar-coordination-activities.pdf

Det finns en del Swiss i september och oktober. Utmaningen med Swiss är övernattning i ZRH på vägen hem.
 

squeezen

Medlem
Hittar du till Singapore kan du alltid lösa sin-bkk med en low cost carrie lokalt för småpengar. Dock med olika biljetter kommer det ju innebära du får planera in long layover....
 

Dr. Miles

Expert
Tack @Dr. Miles

Kan påminna våra vänner om ett par saker som kan vara bra att veta:
1. De flesta priser går att flyga ARN-MUC/FRA/VIE/GVA/FRA/ZRH-MUC/FRA-ZRH ut/hem därmed testa flera First Class Lounges. OBS! Kan vara bökigt att hitta med Married Segments
2. Lufthansa flyger nu A380 på MUC-HKG
3. Det ingår transport till/från ARN och GOT
4. Singapore är en sweet spot kan jag tycka av två skäl: a) stopover möjligt i BKK/HKG b) om man väljer flyga via HKG så kan man flyga Singapore Airlines First på B77W mellan HKG och SIN t/r
Japp.

Tillåtna routings: Stockholm-Singapore med Lufthansa
Kod:
 1. STO-LH-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/
    DUS/CGN-LH-SIN/SGN/HKT/HKG/BKK-WE/VN/TG/SQ/PR/PG/OZ/NH/MI/
    MH/LH/KA/JQ/GA/CX/CI/BR/BL/BI/9W/3K-SIN
 2. STO-LH-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/
    DUS/CGN-LH-SIN
Tillåtna routings: Stockholm-Singapore med SWISS
Kod:
 1. STO-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/
    CGN-SIN/SGN/HKT/HKG/BKK-WE/VN/TG/SQ/PR/PG/OZ/NH/MI/MH/LX/
    KA/JQ/GA/CX/CI/BR/BI/9W/3K-SIN
 2. STO-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/
    CGN-SIN

Prisexempel:

Screenshot20180820 02 LX.png
 

famhanssons

Medlem
Priserna i @Dr. Miles inlägg är exkl. skatter - kan det vara det som spökar?

Exempel nedan
Visa bifogad bild 78879

Jag kollade en vecka i november, och det stämmer. Väldigt lite A-klass tillgängligt både på Lufthansa och Swiss. Samma i januari. Kom ihåg att Lufthansa har paus med F till BKK fram till W18/19 som börjar 28-Oct-18
https://www.iata.org/policy/slots/Documents/calendar-coordination-activities.pdf

Det finns en del Swiss i september och oktober. Utmaningen med Swiss är övernattning i ZRH på vägen hem.
Tack snälla för hjälpen. Tur att alla inte har tummen mitt i handen som jag har :rolleyes:
 

GillBates

Medlem
Nu blir man ju sugen! Men är det nya sviterna som flygs på Frankfurt-linjen? Har läst att dom går på Zürich och London, men kan ju ändras allteftersom dom uppgraderar befintlig A380-flotta. Går kanske att få ovanstående rutt via Zürich med SQ också?
 
Toppen