Senaste nytt

[First/Business]Lufthansa/Swiss Amsterdam-Världen från ca 1200/2200€ per person, (minimum 2 pers)

Abbs

Medlem
Då är det mao inte "världen"?Det brukar ju annars vara så viktigt med att rubriker samt förkortningar är rätt. Blir lite missvisande om det står "världen". Nordamerika räknas väl ändå som en del av världen fortfarande.
Titeln är korrekt, står ingenstans att det är hela världen. Ordmärkeri.
 

palmen

Moderator
Då är det mao inte "världen"?Det brukar ju annars vara så viktigt med att rubriker samt förkortningar är rätt. Blir lite missvisande om det står "världen". Nordamerika räknas väl ändå som en del av världen fortfarande.
Du kan anmäla inlägget om du tycker rubriken är fel, då kommer en annan Moderator att göra en bedömning om det ska ändras. Tyvärr är det begränsningar hur lång en rubrik får vara och det får bara plats 3-4 bokstäver till nu. Kom gärna med ett bättre förslag på rubrik i en anmälan på första inlägget om nuvarande inte är bra.
 

Abbs

Medlem
Tycker du? Amsterdam - Världen, för mig, är från Amsterdam till just världen, vart som helst. Tror många med mig tycker/tolkar detsamma.
Så om tex SAS har rea på Business till Peking och Chicago så är rätt rubrik "Stockholm - Världen med SAS från ca 10.000:-" ?
Så då kan termen aldrig användas, med ett sådant logiskt felslut. Finns ju inga deals till Antarktis :)
 

Axxo

Medlem
Vet någon om det går att boka open jaw? Tex: Amsterdam - Sao Paulo och sedan Rio - Amsterdam?

Hittar inga business biljetter från Amsterdam till Rio den 22 oktober.
 

samet

Medlem
Vet någon om det går att boka open jaw? Tex: Amsterdam - Sao Paulo och sedan Rio - Amsterdam?

Hittar inga business biljetter från Amsterdam till Rio den 22 oktober.

Har försökt på men får bara felmeddelanden. Kanske någon annan som lyckats.

Upptäckte också att kampanjens slutdatum 19/12 gäller för utresan, hemresan går bra att ha senare.
 

palmen

Moderator
Vet någon om det går att boka open jaw? Tex: Amsterdam - Sao Paulo och sedan Rio - Amsterdam?

Hittar inga business biljetter från Amsterdam till Rio den 22 oktober.
Ja det ska gå bra enligt fare rules, du ka nkombinera utresa till en destination och hemresa från en annan precis som i ditt exempel.
 

Axxo

Medlem
Har en till fråga :) Nu vet jag att dealen gäller endast från Amstedam men kan man ringa in och boka in en connection flight med Lufthansa från Göteborg till Amsterdam ? Jag vill inte riskera att det händer något med den första flighten.
 

palmen

Moderator
Har en till fråga :) Nu vet jag att dealen gäller endast från Amstedam men kan man ringa in och boka in en connection flight med Lufthansa från Göteborg till Amsterdam ? Jag vill inte riskera att det händer något med den första flighten.
Nu har jag inte läst på reglerna om det går att lägga in en end-on-end eller vad det kallas. Men utgå ifrån att det inte går, då blir de facto din resa från Göteborg och inte från Amsterdam, dvs helt andra saker. Åk ner dagen innan till Amsterdam så har du både hängsle och livrem om något händer och kan i värsta fall köra bil ner om allt skulle skita sig.
 
Toppen