Senaste nytt

Finnair matchar din Eurobonus status fram till 2 November 2021

Tror vi de är så generösa så att man får de två kupongerna för uppgradering till business även när man blir uppgraderad via deras kampanj? Att boka en ekonomibiljett, statusmatcha EBD och sedan ha chansen till en kostnadsfri uppgradering låter ju bra i mina öron. Givet att det är den nivån man blir matchad till...
 

taxvalp

Medlem
Har sovit på saken och en av de springande punkterna är ju om EBD matchas mot Gold eller Platinum. Finns argument åt båda hållen. Jag har skickat iväg en fråga till Finnair och återkommer med svar, såvida ingen annan redan vet säkert…

Uppdatering: Enligt första kontakten med kundtjänst har de ingen intern info kring detta, åtminstone inte som nått kundtjänst. Jakten på sanningen fortsätter!
 

fcx

Medlem
Tror vi de är så generösa så att man får de två kupongerna för uppgradering till business även när man blir uppgraderad via deras kampanj? Att boka en ekonomibiljett, statusmatcha EBD och sedan ha chansen till en kostnadsfri uppgradering låter ju bra i mina öron. Givet att det är den nivån man blir matchad till...
Om de vill locka över frekventa resenärer till sin sida så bör man ju vara beredd att visa upp produkten man erbjuder.
 
Mailade följande till Finnair

Sorry but I and many don´t understand your campaign Fatta from Stockholm
If I match my SAS Diamond status to your platinum are you saying I can´t access
British Airways lounges at Heathrow on a British Airways flight?
Will I only get Platinium status on AY metal and enjoy the status on AY flights?

Fick följande svar

Thank you for contacting us.
With Finnair Plus Platinum tier you have normal tier benefits including oneworld lounge access when travelling with oneworld airlines.
Best regards, Pipsa/Finnair Plus

Fortfarande inte riktigt solklart :)
 

Senator

Moderator
Mailade följande till Finnair

Sorry but I and many don´t understand your campaign Fatta from Stockholm
If I match my SAS Diamond status to your platinum are you saying I can´t access
British Airways lounges at Heathrow on a British Airways flight?
Will I only get Platinium status on AY metal and enjoy the status on AY flights?

Fick följande svar

Thank you for contacting us.
With Finnair Plus Platinum tier you have normal tier benefits including oneworld lounge access when travelling with oneworld airlines.
Best regards, Pipsa/Finnair Plus

Fortfarande inte riktigt solklart :)

Vad är det som inte är klart? Det står: ”Du har ’vanliga’ OneWorld förmåner när du åker med OneWorld flygbolag”.

Allt annat skulle komma som en överraskning och skulle säkert vara ohört svårt att implementera systematisk.
 

SSA

Medlem
Vad tror ni är stört chans att kunna åka som icke vaccinerad (men testad) i Mars?

USA känns uteslutet men hur ser det ut i Thailand? Vad händer om man betalar en resa till New York men aldrig hoppar på planet (säg att man blir sjuk?) Tar dom bort statusen då fast man betalt biljetten?

Trevlig kampanj från Finnair men jag har redan matchat till mig bra status i QR så vet inte hur aktuellt det är för egen del.
 

FFlash

Medlem
Hej (jo, I am back, tror…varit borta från BC i två år pga Covid och all that och lite andra skäl…)

Två saker jag kan kanske nämna här:

1/ upgrade förmåner etc tror själv det blir som alla andra vanliga eliter har de dvs inkluderat. Alltid varit så med diverse andra kampanjer. AY IT är ju illamående ;)
2/ jag skulle inte våga satsa på upgrades att de går through. Det är numera så jävla spekulativt. Även jag som Platinum Lumo (”Pandion -typ, inom 100 top”) medlem står i samma kö, dock med viss företräde, men blivit nekad en gång och upplever upgrades riktigt stingy. Finnair kör riktigt hårt med revenue-first-tänkande, och uppgraderingar slopas helt kallt för revenueplatser.
 
Vad är det som inte är klart? Det står: ”Du har ’vanliga’ OneWorld förmåner när du åker med OneWorld flygbolag”.

Allt annat skulle komma som en överraskning och skulle säkert vara ohört svårt att implementera systematisk.

Tycker fortfarande inte det är klart vad Diamond är värd på Finnair men det kanske Moderator... vet?
 
Toppen