Senaste nytt

Fel status på SAS Mastercard

PILOTEN

Medlem
Jag fick idag hem ett nytt SAS Mastercard. Kortet säger Eurobonus Silver, men jag har guldstatus. Jag ringde kundservice och de säger att det troligen beror på ett fel till följd av SAS statusförlängning pga Covid-19. Fler som råkat ut för detta?
 

PILOTEN

Medlem
Jag har varit guld i åtta år, men hade fallit ner till silver förra kvalåret om det inte vore för SAS generella förlängning.
 

Franco

Medlem
Har också fått fel status på mitt kort som kom idag. Jag är diamant men fick guld-kort. På grund av Corona fick jag inte in 90 000 poäng, men statusen ska ju förlängas ändå. Uppenbarligen har inte detta fungerat som det ska. Har bett SAS Eurobonus Mastercard att skicka nytt kort (skickade ett meddelande till dem, har inte pratat med någon). Detta lär bli kostsamt om de ska behöva skicka många kort två gånger.
 

P-L

Medlem
Jag lyckades behålla EBD tack vare förlängningen (status gick ut 31a mars, hade bara säkrat EBG) och fick nytt EBD-kort i mitten av juni (förra kortet gick ut 06/20).
 

aisle_seat

Ny medlem
Jag lyckades också förlänga till EBD trots att jag var 10k från egentligen när min intjäningsperiod gick ut den sista maj.

Mastercard som kom i veckan var dock guld, fastän jag har status EBD på sas portal i min nya period. Det är kanske någon manuell hantering som missats...
 

robertkniv

Medlem
Samma sak här, gold som förlängs ett år, annars hade det trillats ner till silver. MC kortet som kom var silver.
 

JensE

Medlem
Fick detta som svar.. kommer nya kort.
Vi får filer från SAS Eurobonus som styrker din medlemsnivå. I samband med att vi mottar dessa filer skickas per automatik ett nytt kort ut.

Mot bakgrund av att SAS Eurobonus gick ut med information om att medlemsåret skulle komma att förlängas som resultat av rådande läge tog vi kontakt med dem eftersom vi mottog filer med information om nivåförändring. De bekräftade att de skickat ut felaktig information och att de kommer korrigera detta löpande.

Så om du fått bekräftat från SAS Eurobonus att du förblir i samma nivå kommer ett nytt kort skickas ut så snart SAS Eurobonus korrigerat dessa filer.
 
Toppen