Fast Track borttaget på Arlanda för Lufthansa Business?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startet af TheTravelGuy, 13 Maj 2021.

1. Pandemin är snart över. När man sover på ARN för att åka LH809 en tidig morgon i juli vill jag kunna glida ner i loungen och äta frukost. Ingen lust att stå i lång kö med folk utan EBG.

SilverJonten og STO-ARN synes godt om dette.
  2. Berglund

Berglund Medlem

By:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag uppskattar omnämnandet men det är som @Senator skriver, KLM business inom Europa är oftast väldigt dyra. Jag bokar normalt Air France business minst 21 dagar i förväg för bästa pris. Vid rerouting byter jag gärna till KLM, annars får jag hålla tillgodo med champagnen ombord Air France.

airbus380.se, FF#1, Remington Steele og 4 andre synes godt om dette.
  3. Kan ju beror på destination också?

4. micsjo

micsjo Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Lite OT men just KLM kan man köpa omvända biljetter. Dvs köp t/r från destinationen om du åker rimligt ofta så kan du börja med en enkel dit på första resan. Inte alltid men ofta mkt billigare i biz. Pendlade på det viset i ett halvår.

5. Hachans

Hachans Medlem

Och när pandemin är över och det är väntetider igen så kan Lufthansa bara säga till att de vill ha fast track på Arlanda igen. Som Senator skrev ovan skriver de ju att det är temporärt. Och när det faktiskt finns en risk igen att Lufthansa tappar resenärer på grund av väntetiden i kontrollen, så kommer det tillbaka.

Jag skulle dessutom bli lite småsur om jag blir påprackad och får betala för grejer jag faktiskt inte behöver. Typ fast track i en säkerhetskontroll som är tom.

chazzie synes godt om dette.
  6. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi får hoppas de återinför Fast Track på ARN när flygandet återhämtat sig, generellt är Lufthansa Group en trevlig bekantskap i Business Class, de flesta av oss åker nog hellre något av Lufthansa Group-bolagen från Arlanda för vidare transport på diverse bonusresor ut i världen. Utöver det har de ofta acceptabelt prissatta biljetter i business intra-Europa också.

ulagun, micsjo og DavveP synes godt om dette.
  7. simon_says91

simon_says91 Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Flög från GOT Landvetter i torsdags med LOT Polish Airlines i deras premium economy och har EBD. Då var det inga problem att gå i Fast track heller.

Vet att en kollega flög i måndags från Landvetter med Lufthansa i business (C klass, dyr biljett) och har EBD, han fick inte Fast track.

8. SilverJonten

SilverJonten Medlem

By:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Flög Lufthansa förra veckan i C och är RBD och då var det inga problem att gå i fast track så jag hoppas att STHLM situationen inte smittar av sig i GOT.

9. toer00

toer00 Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Följdfrågan, har Lufthansa groups bolagen fortfarande kvar egen prio incheckning för business plus status pax på ARN?
    Förut hade väl OS och LX egen incheckning och egen disk för status och C och Lufthansa gick via SAS? Men hur är det nu ?? (sista flyget var innan Covid, nov 2019). Bokad med OS till VIE i juli.

10. fcx

fcx Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det var länge sedan det försvann. SAS sköter allt.

toer00 og 011430121 synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!