Fast Track borttaget på Arlanda för Lufthansa Business?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startet af TheTravelGuy, 13 Maj 2021.

1. Flög Stockholm Athen igår med lufthansa.

Vid incheckning gick allt bra och jag fick ta business class disken, men när jag skulle passera security via fast track tog det stopp.

Fick höra att denna samarbete är borttaget för någon vecka sen, personalen hade ingen mer info att, delge.

Någon annan som vet mer?

JNH synes godt om dette.
  2. simon_says91

simon_says91 Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög business med Lufthansa från Arlanda 18, 27 & 29 april 2021. Då var de inga problem med fast track för mig. Vet att en vän kommenterade att hon hade problem med detta när hon flög 3 maj, något nytt från 1 maj kanske?

3. Skogi

Skogi Medlem

By:
    Karlskrona
    Land:
    Sverige Sverige
    @ilon torde ju veta!

4. Tomas E

Tomas E Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har ingen aning om hur det funkar för Lufthansa-resenärer, men så sent som i söndags (9 maj) funkade i alla fall SAS Fast Track med Plus-biljett på Arlanda, ifall någon undrar. (Trådrubriken gör det inte tydligt att det handlar om Lufthansa, vilket dock framgår av trådens kategori och första inlägget.)

5. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På Lufthansa.com står det fortfarande att man har fast track på ARN om man reser Business. Så kontakta Lufthansa och begär kompensation för att du inte fick det de utlovar.

TheTravelGuy, hco og H4ipM8adRg9nvkRu synes godt om dette.
  6. Berglund

Berglund Medlem

By:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Trådens rubrik är långt ifrån tydlig och är närmast en krigsrubrik. Ve och fasa om Arlanda verkligen hade plockat bort fast track! Det är dock fullt möjligt att just Lufthansa plockat bort fast track för sina resenärer.

Den separata kön, fast track, på Arlanda T5 finns mest definitivt kvar och fungerade alldeles utmärkt så sent som imorse. Den korpulente farbrorn framför mig fick ta sin fru och vända då varken automatgrinden eller vakten släppte igenom dem medan den omedelbart öppnade sig för mig. Har man inte rätt biljett fungerar Amex Platinum och Centurion också som alldeles utmärkta grindöppnare i fast track.

enlunda, Big Birger, HåkanssonJ og 10 andre synes godt om dette.
  7. IPC_Mataveri

IPC_Mataveri Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Screen Shot 2021-05-13 at 09.41.16.png

På lufthana.com finns denna karta som visar fast track med gula prickar.

TheTravelGuy, enlunda, aikelo og 6 andre synes godt om dette.
  8. folo

folo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    IPC_Mataveri synes godt om dette.
  9. Swedavia och SAS borde göra en Gold Track på Arlanda.

Men pinsamt av Lufthansa om passagerare som bokat First vidare från MUC/FRA hamnar i vanliga securityn på ARN. Inte likt dem.

TheTravelGuy synes godt om dette.
  10. Remington Steele

Remington Steele Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, en Gold Track, samt en egen Star lounge på pir F, tack. :)

TheTravelGuy, Mr Basic, Lagerman og yderligere 1 synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!