Senaste nytt

Förslag på vart jag kan åka på min poäng

konsumtion

Medlem
Hej

Jag har ca 85 000 EB och en 2-4-1 som jag skulle vilja använda.

Antingen kring september-oktober i år eller till påsk nästa år.

Vi är 2 personer som ska åka.

Jag funderar på att kanske åka till Los Angeles, Miami, Hong Kong, Sydney eller Melbourne. Rio hade ju också iofs varit intressant, men inte lika högt upp på listan just nu.

Dock verkar jag inte kunna åka till Sydney eller Melbourne med SAS med EB. Utan då kanske jag måste åka med något annat Star Alliance bolag?

Har ni några förslag på hur och med vilket bolag jag skulle kunna använda dessa poäng och voucher så det blir mest "bang for buck" jämfört med om jag hade betalat cash, främst utifrån ovan nämnda destinationer?

Tack på förhand!
 
Med 85.000 poäng kan du åka till SAS alla långdestinationer i Plus eller Business/Ekonomi.

Eller så kan du åka ekonomi till Indien, Norra afrika/mellanöstern eller Norra amerika & centralamerika med Star alliance bolag. Dock blir det myxlet dyrare i skatter.
 

palmen

Moderator
Inte två personer som är tanken enligt trådskaparen då behövs 100 000 poäng
Business ena hållet och go tillbaka blir 80k poäng med SAS så det går alldeles utmärkt.

Med 85k poäng kommer man dock inte så långt. Jag skulle sikta på 100-110k poäng åtminstone för att kunna åka Business på SAS destinationer eller Business till USA med star alliance. Om vouchern nu är giltig till påsk nästa år som det står i första inlägget så finns det gott om tid att dra in mer poäng så 100-110k poäng borde vara enkelt att få ihop, eller kanske 150k för att flyga First till USA med Lufthansa.
 
Toppen