Senaste nytt

Förslag på hotell i New York

Piffsan

Medlem
Hej, Ja men visst - förlåt! Residence Inn Central Park ska det ju vara så klart :oops: Grand Studio, Times Square View.
Satt nog och tänkte lite väl mycket på SAS :D
 

Maja

Medlem
Tack för tipsen. Funderar ev på Mandarin O. Är det Residence inn central park du menar som Radisson Inn?

Residence inn central park där bodde jag för några år sedan på våning 58 har jag för mig. Väldigt högt upp var det i alla fall och utsikten var fantastisk. Då var frukostbuffén även väldigt trevlig och jag tyckte det var perfekt med det lilla pentryt så man kunde ha lite dryck på kylningen och snacks etc.
 

Piffsan

Medlem
Ett tips - om du planerar att boka i närtid och har ett SAS MC - spara bokningen till 21-23 maj (3*poäng) och välj något hotell som då har rabatt för din period.

Om du bokar via Hotels.com får du fundera på att antingen boka via SAS-EBB-länk för att få EBB där alternativt att boka via Hotels.com och tjäna ihop frinätter (i praktiken brukar det innebära ca 10% rabatt om man bor i samma prisklass). Dvs - Hotels.com egna inloggning har något lägre priser + att du får ytterligare rabatt genom 10e natten fri. Hotels.com via SAS-EBB något högre pris men du tjänar EBB direkt. Båda tål att jämföras med att boka direkt via dem. Tyvärr går inget att dessa alternativ att kombinera med medlemsskap direkt hos hotellen och du missar därmed ev. kvalificering för statusuppgradering men om du väljer ett hotell där du ändå inte har status är det värt att kolla där.

Och med det sagt - bara att välja ett hotell i NYC är svårt - sedan måste du bestämma dig för hur eller genom vilka du ska boka :)
 

Bridgeman

Medlem
Ett tips - om du planerar att boka i närtid och har ett SAS MC - spara bokningen till 21-23 maj (3*poäng) och välj något hotell som då har rabatt för din period.

Om du bokar via Hotels.com får du fundera på att antingen boka via SAS-EBB-länk för att få EBB där alternativt att boka via Hotels.com och tjäna ihop frinätter (i praktiken brukar det innebära ca 10% rabatt om man bor i samma prisklass). Dvs - Hotels.com egna inloggning har något lägre priser + att du får ytterligare rabatt genom 10e natten fri. Hotels.com via SAS-EBB något högre pris men du tjänar EBB direkt. Båda tål att jämföras med att boka direkt via dem. Tyvärr går inget att dessa alternativ att kombinera med medlemsskap direkt hos hotellen och du missar därmed ev. kvalificering för statusuppgradering men om du väljer ett hotell där du ändå inte har status är det värt att kolla där.

Och med det sagt - bara att välja ett hotell i NYC är svårt - sedan måste du bestämma dig för hur eller genom vilka du ska boka :)
Kommer absolut att vänta till den helgen för bokningar. Tack för tipsen.
 

Senator

Moderator
Jag satt och tittade på ”Closing Bell” på CNBC igår kväll. Citat: “here downtown it all seems back to normal. Midtown however, is a ghost town”.

Kan vad värt att ha i åtanke. Vad säger vår egen korrespondent på marken @sembl ?
 
Last edited:

Bridgeman

Medlem
Såg även att jag som 62+ får senior discount med minst 15% på Residence inn central park. Lutar åt det hotellet nu. Bara vänta till den 21-23 maj innan bokning.
 

sembl

Medlem
Jag satt och tittade på ”Closing Bell” på CNBC igår kväll. Citat: “here downtown it all seems back to normal. Midtown however, is a ghost town”.

Kan vad värt att ha i åtanke. Vad säger vår egen korrespondent på marken @sembl ?
Om downtown är mellan Canal street och 14e gatan så kan jag absolut hålla med. ( Med reservation för även att det är dött på många gator även där vilket det är.

Chinatown, LES, Greenwich Village och Soho har folk hittat ut till. Men det är långt ifrån normalt pre covid.

Jag brukar ta en promenad över Bridge till Eatly vid WTC för att köpa en kaffe och det är stendött i det området.

Körde några vänner till nya Penn station igår och så fort man passerar 14 e gatan valfri aveny så är det ghosttown. Jag skulle inte bo någonstans över 14e gatan som det ser ut nu med hemlösa och mycket igenbommat.

Jag hade lätt satsat på hotell 50 Bowery som läget ser ut nu. (Marriott)
 
Toppen