Senaste nytt

Förslag hotell LAS Palmas

lilly k

Medlem
Väcker en gammal tråd... Vi är nog många som kommer att åka till Kanarieöarna i vinter, när UD troligen avråder från länder utanför EU. Själv bokade jag till LPA med SAS på F&F-vipkampanjen nu.

Varken Hilton eller Accor, som jag brukar frekventera, har hotell på öarna. Så vad rekommenderas för oss reguljärflygare? Airbnb? Det går ju ganska lätt att byta ö med Binter, så behöver inte bara vara på Gran Canaria.
Jag har bott i Puerto de Mogan och”Harrys apartment”. Helt ok 3-rummare med balkong, diskmaskin och kök. Poolen lite eftersatt på taket kanske. Mycket prisvärt boende. Vi vandrade en del och tyckte det var ett bra läge på detta ställe.
 

Hafermann

Medlem
Mariott AC har två olika hotell i och utanför Las Palmas, någon av det ena som är bättre än det andra?
Jag har bott på båda hotellen, senast 2020. Både läge och standard upplever jag som bättre på AC Hotel Gran Canaria än AC Hotel Iberia Las Palmas. Det förstnämnda brukar generellt vara 25-30 Euro dyrare, men i mina ögon värt det. Jag ska se om jag kan hitta lite bilder och dela med mig av.
 

Robert_E

Medlem
Mariott AC har två olika hotell i och utanför Las Palmas, någon av det ena som är bättre än det andra?

Jag har bott på bägge Marriot AC i Las Palmas och den största skillnaden är läget.
AC Hotel Iberia ligger närmare gamla stan, Vegueta med dess kulturella utbud och tapas/pinchos-rundor på torsdagar.
AC Hotel Gran Canaria ligger i city nära till Las Canteras, hamnen och ett bra restaurangutbud.

Över jul/nyår kan det vara stor variation på temperaturen/vädret i norr mot turistbyarna i söder.
Hyr en bil så är det smidigt att utnyttja vädret i söder och stadsutbudet i norr eller en tur upp i bergen.
Eftersom det är en liten ö så tar det inte mer än ca 40 minuter från söder till norr via motorvägen.
 

Hafermann

Medlem
Jag har bott på bägge Marriot AC i Las Palmas och den största skillnaden är läget.
AC Hotel Iberia ligger närmare gamla stan, Vegueta med dess kulturella utbud och tapas/pinchos-rundor på torsdagar.
AC Hotel Gran Canaria ligger i city nära till Las Canteras, hamnen och ett bra restaurangutbud.

Över jul/nyår kan det vara stor variation på temperaturen/vädret i norr mot turistbyarna i söder.
Hyr en bil så är det smidigt att utnyttja vädret i söder och stadsutbudet i norr eller en tur upp i bergen.
Eftersom det är en liten ö så tar det inte mer än ca 40 minuter från söder till norr via motorvägen.
Håller med om att det är mycket god idé att hyra bil. Går att hitta riktigt bra deals över en vecka. Oavsett var ni bor, missa inte tapastorsdagarna i Vegueta. Vet inte hur det kommer se ut framöver med tanke på Covid, men det är en fantastisk höjdpunkt att besöka, glida in på olika hak och köpa Tapas och öl för 1-2 Euro.
 

Homer

Medlem
Parador de Cruz de Tejeda | Paradores de Turismo är mycket trevligt med en ganska bra restaurang
inget för de som vill ha nära till stranden för det här ligger uppe bergen.
Finns pool, hur det är med den på vintern har jag ingen aning om.


parador_de_cruz_de_tejeda_23_psicina_spa.jpg
 
Toppen