Senaste nytt

Försening 5 h Tokyo - Guam med United

Kimmen00

Medlem
Hej

Sökte en del, men hittade inget klockrent.
Bakgrund:
Vårt flyg från Narita till guam blev 5 h försenat pga strul med ett hjulpar på planet. Till slut fick United vänta in en ny 737 som fick ta platsen o flyga oss kl 16 till Guam istället för kl 11.
Frågan är då, har man ngn rätt till ersättning? Vi flög business på en 2-4-1, detta var sista benet till guam (arn-waw-fra-icn-nrt-gum).

Dessutom när vi fick vårt bagage var ena handtaget helt sönderslitet på ena väskan. Detta hade hänt mellan ICN och GUM. Ska man begära ersättning från Asiana eller United måntro?
 

jumbooze

Medlem
Jag har fått United Miles i ersättning runt 10.000miles vid försening ca 3timmar, en kompis fick för betald biljett och 25timmar försening ersättning med presentkort 200usd (han var statuslös) de svarar inte på hans klagomål om att han tyckte det var för dåligt.

Miles hos united funkade för mig för jag hade en slatt uamp sen tidigare.
 
Jag har fått United Miles i ersättning runt 10.000miles vid försening ca 3timmar, en kompis fick för betald biljett och 25timmar försening ersättning med presentkort 200usd (han var statuslös) de svarar inte på hans klagomål om att han tyckte det var för dåligt.

Miles hos united funkade för mig för jag hade en slatt uamp sen tidigare.
Minns vår 12 timmars försening på IAD på vägen hem från HNL år 2014..... Fick väl typ 150USD presentkort som ändå inte gick att använda för de behövdes ringas och boka med valutaknas online. Då gick även halva presentkortet till bokningsavgift "över telefon"...
 

Kimmen00

Medlem
Rätt till - nja, inte direkt. Men du kan ju testa att skicka ett klagomål till United. Har du tur kanske du får ett presentkort.


Alltid det bolag som levererade den trasiga väskan till dig.

Bra info.. Blir ett klagomål för trasig väska roll United.. Och ett klagomål för försening. Nu gick det ju ingen nöd på oss med loungehäng, sake-bar och mat/snacks. Men iaf, vi kom ju fram 2230 istället för 1630.
 

MartinH

Medlem
Jag fick 10000 miles av United vid försening från Saipan/Guam förra året.
8000 miles räcker till en enkel resa under 800 miles, t.ex. ARN-VIE.
 
Toppen