Senaste nytt

Försenat/förlorat baggage med Aeroflot - VIlka skyldigheter har Aeroflot?

Du jämför äpplen och päron nu.

En kortförsäkring är något du aktivt valt att inte ha, därmed kan du ju inte dra upp det som argument. Jämför med om du valt att inte ha en hemförsäkring och ditt hus brinner ner - skulle du då kräva ersättning motsvarande vad en ev försäkring hade betalat ut? Det skulle du inte komma långt med.
Troligtvis har Aeroflot ett tak för hur mycket de ersätter och jag skulle tro att det taket ligger i närheten av försäkringsbolagens tak (400 Euro). Är inte det ett rimligt antagande? Jag hade finkläder och dyr aftershave med i bagaget och hade jag köpt det på plats hade jag lätt kommit upp i 400 Euro. Jag vill så klart komma så nära Aeroflots ersättningstak som möjligt.
 

pep

Medlem
Jeg synes ikke du skal bruge megen tid på det her - det er det næppe værd. Forsikring kan være et helvede da det kan tage en hel dag at samle al dokumentation sammen, scanne, sende registreret mail, fylde deres forms, beretning, etc. Desuden opdager man at der er mange ting de ikke dækker.
Så hvis du kan få 400 usd ud af dem er det ren gevinst. Jeg ville aldrig bede om 20,000 points. Ren overkill! Jeg havde en 4 dages forsinket kuffert her til Nairobi med KQ. De gave mig 80 USD, næsten ikke besværet værd...

Se evt.
http://www.businessclass.se/forum/s...ss-i-z-klass-tjaenar-nagra-miles-laengre.html
http://www.businessclass.se/forum/s...mnar-foeretagsrepresentant-fran-aeroflot.html

Johan lovede at hjælpe mig for at få point i Z class, men selv om han sprang op som en løve faldt han ned som et lam og gav op. SU har dog siden ændret deres FFP og nu giver Z igen 100 (150?) % af de fløjne mil
 
Tänkte att jag kunde berätta hur det gick i det här ärendet nu när det har gått lite över 6 veckor. Aeroflot i Moskva beslutade att jag hade rätt till kompensation och jag skulle skicka mitt claim till Aeroflot på Arlanda. Jag skickade ett mejl till dem och de bad mig skicka ett claim per post istället. Jag hade enormt låga förväntningar på Aeroflot så jag tyckte inte att det var värt pengarna att skicka brevet rekommenderat utan skickade det med vanligt frimärke. Resultatet? Ingen respons över huvud taget, jag har ens inte fått en bekräftelse på att de har tagit emot mitt claim. Jag är ganska säker på att de hade kommit med en bortförklaring ("ojdå, det måste ha kommit bort hos posten, och förresten, va trist att du inte längre har något boarding pass i original för att kunna driva det här vidare...") om jag hade hört av mig till dem igen. Jag hade inte särskilt mycket förtroende för Aeroflot tidigare och den här incidenten har inte direkt bidragit till att öka mitt förtroende för dem...
 
Last edited:

pep

Medlem
Ring til dem og hør - eller besøg dem hvis du bor i Stockholm? Aeroflot kan til tider være meget langsomme, men jeg tror ikke de bevidst smider post væk. Jeg havde engang en lignende claim til LH og sendte alt rekommenderet til Tyskland. Efter 1 måned kom det hele retur: Modtagelse nægtet.....
 

mry

Medlem
Tänkte att jag kunde berätta hur det gick i det här ärendet nu när det har gått lite över 6 veckor. Aeroflot i Moskva beslutade att jag hade rätt till kompensation och jag skulle skicka mitt claim till Aeroflot på Arlanda. Jag skickade ett mejl till dem och de bad mig skicka ett claim per post istället. Jag hade enormt låga förväntningar på Aeroflot så jag tyckte inte att det var värt pengarna att skicka brevet rekommenderat utan skickade det med vanligt frimärke. Resultatet? Ingen respons över huvud taget, jag har ens inte fått en bekräftelse på att de har tagit emot mitt claim. Jag är ganska säker på att de hade kommit med en bortförklaring ("ojdå, det måste ha kommit bort hos posten, och förresten, va trist att du inte längre har något boarding pass i original för att kunna driva det här vidare...") om jag hade hört av mig till dem igen. Jag hade inte särskilt mycket förtroende för Aeroflot tidigare och den här incidenten har inte direkt bidragit till att öka mitt förtroende för dem...

Du har inte funderat på att kontakta Aeroflot här på forumet och fråga. Han har även skrivit ut sitt nummer så du kan nog ringa han och fråga lite med?
 
Jag loggade nyss in på mitt Aeroflotkonto och såg att de har gett mig 4000 poäng. Kanske lite mindre än jag hade hoppats på, pengavärdet på 4000 poäng är ju inte i närheten av vad kläder för 8 dagar hade kunnat kosta. Lite konstigt att de inte har skickat något meddelande överhuvudtaget.
 
Toppen