Tänkte att jag kunde berätta hur det gick i det här ärendet nu när det har gått lite över 6 veckor. Aeroflot i Moskva beslutade att jag hade rätt till kompensation och jag skulle skicka mitt claim till Aeroflot på Arlanda. Jag skickade ett mejl till dem och de bad mig skicka ett claim per post istället. Jag hade enormt låga förväntningar på Aeroflot så jag tyckte inte att det var värt pengarna att skicka brevet rekommenderat utan skickade det med vanligt frimärke. Resultatet? Ingen respons över huvud taget, jag har ens inte fått en bekräftelse på att de har tagit emot mitt claim. Jag är ganska säker på att de hade kommit med en bortförklaring ("ojdå, det måste ha kommit bort hos posten, och förresten, va trist att du inte längre har något boarding pass i original för att kunna driva det här vidare...") om jag hade hört av mig till dem igen. Jag hade inte särskilt mycket förtroende för Aeroflot tidigare och den här incidenten har inte direkt bidragit till att öka mitt förtroende för dem...