Senaste nytt

Försäkring hyrbil (självriskeliminering)

Homer

Medlem
Regeln tidigare har väl alltid varit att hur man direkt via uthyraren från en Europeisk sida så har man CDW som ingår?

Absolut inte, beror bl.a. på vilka rabattkoder du använder

Om inget ändras senaste åren är Budget.se en eländig och förvirrad historia
Stalltipset har varit, gör bokningen hämta sedan avtalet på budget.com och se vad som ingår.

Allmänna tips för hyrbil i USA | Sida 10 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
Allmänna tips för hyrbil i USA | Sida 4 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
Allmänna tips för hyrbil i USA | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor


Den här rabattkoden brukade ge bra priser i USA (flera år sedan jag hyrde från dem)
Hyrbil USA - Billiga hyrbilar, boka med upp till 20% rabatt - Budget Biluthyrning
 

Resetokig

Medlem
Amex platinum bör väl täcka upp allt som inte är förvalt/standard?

...
6. Med den här förmånen behöver den försäkrade inte teckna kompletterande eller extra försäkring från uthyrningsföretaget
såvida täckning för ett högre belopp inte anses nödvändigt.
Förmånen ersätter följande moment: Vagnskada (Collision Damage Waiver-CDW)
Förlust (Loss Damage Waiver-LDW)
Upphävande/minskning av självrisk (Removal/reduction of excess-Super CDW/LDW)
Stöldskydd (Theft Protection-TP)
Utökad ansvarsförsäkring (Top Up/Supplemental Liability-SLI)
Personskada (Personal Accident-PA, se sidan 13)
...
 
Kanske fel tråd men kan inte låta bli att skriva om detta. Hyrde bil i Nice via sixt i sept 4 dagar och teckande fullförsäkring via sixt med noll självrisk. Svindyrt ca 2780kr för 4dagar för bara försäkringen. Sen kom jag ju på att amex Elite så ingår ju bilförsäkringen och tänkte helvete oxå 2700 kr i sjön i onödan, ringde sixt innan jag hämtade ut bilen och undrade om det gick att cancelera försäkringen, fick ett nekande svar men han skulle maila sixt i nice för att höra. Hade inga större förhoppningar men igår fick jag mail att det var ordnat och en kredit på 2780kr var på väg och gick in på kontot och kollade mycket riktigt så fanns det där en kredit på 2780kr. Helt fantastiskt SIXT, you got me och kommer självklart alltid hyra bil via sixt framöver. Så här behåller man en kund!
 

Maja

Medlem
Absolut inte, beror bl.a. på vilka rabattkoder du använder

Om inget ändras senaste åren är Budget.se en eländig och förvirrad historia
Stalltipset har varit, gör bokningen hämta sedan avtalet på budget.com och se vad som ingår.

Nog är det en förvirrande historia allt. Letar och letar åt alla håll och kanter men hittar inget i klartext någonstans. Tack för tips och länkar! Får fundera några varv till om det är värt att boka.

Gick in själv nu, och visst saknas info...
Precis, det var där jag kollade näst. Om man anger att man är bosatt i Sverige blir det samma pris och kan man se och välja försäkringar.

Informationen saknas som sagt var under länken till Försäkringar från den svenska sidan.

Tog jag allting via Budget.com och anger att jag är från Sverige så står det att LDW ingår och även Third Party Liability.

Amex platinum bör väl täcka upp allt som inte är förvalt/standard?

Har ej Amex Platinum! Har Amex Elite.
 

pswe

Medlem
Jag avråder från att använda questor. Jag har ett ärende med dem just nu. De godkänner inte avgiften man betalar för självrisken utan kräver kvitto från verkstad glasmästare etc. Jag dividerar med dem sedan en månad. Efter att den här situationen uppstod har jag kollat recensioner utanför trustpilot fler har samma problem. Kvitto från verkstan är ett omöjligt krav. Fortsättning följer
Har det blivit någon fortsättning på ditt ärende?
 

Kaik

Medlem
Har det blivit någon fortsättning på ditt ärende?

Enligt claim hanteringsbolag räcker en damage matrix:

" The final invoice from the repairing garage, which confirms a breakdown of all the costs associated with the repair to the rental vehicle. Please note this does not include the tax invoice from the rental company. If a final itemised invoice cannot be obtained then we may consider accepting an itemised estimate or a damage matrix"
 

plover

Medlem
Hmm, skall hyra med Avis i Sydafrika och har Amex SAS Elite, då skulle det alltså räcka med basic cover och så toppar kortförsäkeingen in om det smäller ? Sweet - gäller det även den där lilla extraförsäkringen som avis säljer för däck, glas mm ?
 

airac

Medlem
Hmm, skall hyra med Avis i Sydafrika och har Amex SAS Elite, då skulle det alltså räcka med basic cover och så toppar kortförsäkeingen in om det smäller ? Sweet - gäller det även den där lilla extraförsäkringen som avis säljer för däck, glas mm ?
Kolla försäkringsvillkoren för ditt kort, länk postade jag några inlägg tillbaka. Det kräver som skrivit också att reseförsäkringen gäller, dvs att det är rätt personer och att du har betalat tillräckligt stor del av resan med kortet.
 
Toppen