Senaste nytt

Förmåner vid köp SAS aktier

gdaily

Medlem
"lifetime guld" skulle alltså kosta (i form av en investering, det är bara en kostnad om aktien går ner, blah blah blah) typ 150.000 till 200.000 kr om man tittar lite på dagskursen och gissar lite. Det är ju faktiskt en bra deal i stället för att hålla på med dyra kreditkort etc. Är man också om sig och kring sig så låter man frugan samtidigt blanka 100k aktier och kostnaden för "lifetime guld" blir räntan på aktielånet.
 

RobHK

Medlem
"lifetime guld" skulle alltså kosta (i form av en investering, det är bara en kostnad om aktien går ner, blah blah blah) typ 150.000 till 200.000 kr om man tittar lite på dagskursen och gissar lite. Det är ju faktiskt en bra deal i stället för att hålla på med dyra kreditkort etc. Är man också om sig och kring sig så låter man frugan samtidigt blanka 100k aktier och kostnaden för "lifetime guld" blir räntan på aktielånet.

Lite jobbigt att aktien ar helt fel prissatt och att stock loan kostar 500% per ar just nu.
 

nissefalk

Medlem
Så har jag läst det här rätt, köp på sig 100k aktier nu innan 30e November och behåll dom i ett hörn i portföjen så får man Guld status varje år efter det, eller i alla fall så länge som SAS lever eller tills man eventuellt tar bort förmånen,

Som sagt har jag läst det rätt med ovan tolkning.
 

Gargamel

Medlem
Så har jag läst det här rätt, köp på sig 100k aktier nu innan 30e November och behåll dom i ett hörn i portföjen så får man Guld status varje år efter det, eller i alla fall så länge som SAS lever eller tills man eventuellt tar bort förmånen,

Som sagt har jag läst det rätt med ovan tolkning.
Ja ,samt registrera dig för förmånen.
 

BAS

Medlem
Så ca 125 000 kr för gold om man köper 100 000 teckningsrätter för för 9 öre styck och löser in dem.

Kan faktiskt vara vettig affär om HSBC är någorlunda rätt ute med riktkurs på 1,75.
 
Last edited:

nissefalk

Medlem
Så ca 125 000 kr för gold om man köper teckningsrätter för 100 000 för 9 öre styck och löser in dem.

Kan faktiskt vara vettig affär om HSBC är någorlunda rätt ute med riktkurs på 1,75.

Jag gjorde nu precis så, kändes värt en chansning, om SAS nu inte går omkull så är det ju i stort sett Gold for life med SAS lägg det till mitt AMX i USA som ger Diamond på Hilton så har man en riktigt bra grundplåt till reseförmåner utan att jaga poäng,

Så vad tusan skall man ha för hobby nu då.....
 
Toppen