Senaste nytt

Förmåner vid köp SAS aktier

aikelo

Medlem
Man registrerar sig här för att bevisa aktie ägande

Shareholder program - SAS

Inte helt säker på hur kapitalförsäkring fungerar men så här står det i Terms and Conditions

(b) a direct shareholder of SAS and own at least 4,000 shares as a private individual, whereby the term “direct” shall include ownership of shares placed in a custody account or in an investment savings account (sw. investeringssparkonto), and

Försöker anmäla mig till Shareholder program.
Vad är VP-reference number som ska anges? Har fått en avräkningsnota på mina teckningar utan företräde, men hittar inget där.
Eller får jag VP-reference number när aktierna går live i Nov?
 

Joje_66

Medlem
Försöker anmäla mig till Shareholder program.
Vad är VP-reference number som ska anges? Har fått en avräkningsnota på mina teckningar utan företräde, men hittar inget där.
Eller får jag VP-reference number när aktierna går live i Nov?

Antar att man måste ha "riktiga" aktier innan man kan registrera. Numret ska man skapa med personnummer och bokstav D, E eller F på slutet (10 siffror) genom formatet SE-##########D. https://www.vp.dk/-/media/Files/Inv...hash=8E4CD0BCC5602F7A6CD5B265FD9F89D441A26342
Har själv BTA men kan inte regga mig, omvandling sker väl i början av Nov. och registrering ska kunna göras när aktierna är registrerade vilket vad de skriver kan ta upp till en månad....
 

joakgarp

Medlem
Är säker på att SAS kommer att finnas kvar. Det är väl fortfarande tre nordisk länder som äger eländet? Men jag har svårt att se utdelning i att bara få SAS gold om jag går in med cirka 120 000 kr för att köpa 100 000 aktier. Sas gold verkar ganska så värdelöst? Lounge är väl trevligt men det brukar jag få ändå med Priority pass från Amex. Sas lounger och star alliance kanske har en bättre nivå.
Avresort är också Göteborg och där är sas kassa. För det mesta byte.
Har jag väl SAS gold så kommer jag säkert känna mig inlåst i att flyga med SAS. Föredrar välja fritt.

Vettetusan... 50/50 situation. Aktien lär inte röra sig så mycket mer på väldigt länge heller.
 

Senator

Moderator
Är säker på att SAS kommer att finnas kvar. Det är väl fortfarande tre nordisk länder som äger eländet? Men jag har svårt att se utdelning i att bara få SAS gold om jag går in med cirka 120 000 kr för att köpa 100 000 aktier. Sas gold verkar ganska så värdelöst? Lounge är väl trevligt men det brukar jag få ändå med Priority pass från Amex. Sas lounger och star alliance kanske har en bättre nivå.
Avresort är också Göteborg och där är sas kassa. För det mesta byte.
Har jag väl SAS gold så kommer jag säkert känna mig inlåst i att flyga med SAS. Föredrar välja fritt.

Vettetusan... 50/50 situation. Aktien lär inte röra sig så mycket mer på väldigt länge heller.

Du tänker på de tre skandinaviska länderna och inte de fem nordiska länderna ;) Om du tänker på Norge så har norska staten sålt ut sig sedan några år tillbaka
 

Tomas E

Medlem
EB Gold är just nu nere på 91 000 kr. Det var väl idag som BTA-konverteringen genomförs och antal tillgängliga aktier ökar? På sätt och vis lite tråkigt att kursen gått tydligt under teckningskursen 1,16 kr, d.v.s. att SAS före nyemissionen nu "efterhandsvärderas" under noll av marknaden.
SAS-aktien på ny bottennivå | SvD
 
  • Gilla
Reactions: hco

squeezen

Medlem
EB Gold är just nu nere på 91 000 kr. Det var väl idag som BTA-konverteringen genomförs och antal tillgängliga aktier ökar? På sätt och vis lite tråkigt att kursen gått tydligt under teckningskursen 1,16 kr, d.v.s. att SAS före nyemissionen nu "efterhandsvärderas" under noll av marknaden.
SAS-aktien på ny bottennivå | SvD
Samtidigt vill väl tidigare lånegivarna ha lite ”faktiska” pengar snarare än potentiellt värdelösa aktier. Omsättningen är ju sjukt hög. Tror även de skakiga händerna ska ut nu i början. Själv köpt en del mest för att jag gillar SAS, vill teoretiskt stötta mig själv och mina poäng, status osv. Är mån om inte allt det ska försvinna, plus att sett över 5 år kan det nog vara bra affär.
Guld är säkrat ändå, två kreditkort och en betald first om året är min melodi för guld :)
 

Greger

Medlem
Antar att man måste ha "riktiga" aktier innan man kan registrera. Numret ska man skapa med personnummer och bokstav D, E eller F på slutet (10 siffror) genom formatet SE-##########D. https://www.vp.dk/-/media/Files/Inv...hash=8E4CD0BCC5602F7A6CD5B265FD9F89D441A26342
Har själv BTA men kan inte regga mig, omvandling sker väl i början av Nov. och registrering ska kunna göras när aktierna är registrerade vilket vad de skriver kan ta upp till en månad....

Lite knepigt att det kan ta upp till en månad för att registrera aktierna medan slutet av November är deadline för att registrera sig för förmånerna...
 

nissefalk

Medlem
Lite knepigt att det kan ta upp till en månad för att registrera aktierna medan slutet av November är deadline för att registrera sig för förmånerna...

Det kan ta en månad innan man syns som registrerad aktieägare så säg att man dyker upp som ägare först den 10e December så är det ju lugnt om man ägde aktierna innan den 30e November, som jag läser det är det ingen cutoff att registrera sig innan 30e November, bara att man skall äga aktierna senast detta datum.
 
Toppen