Senaste nytt

Förhoppningar om nya SAS/Avis kampanjer

Dr. Miles

Expert
Avis Bromma
Thursday 23.08.2018 09:00 hours
Monday 27.08.2018 09:00 hours
Kia Niro or similar (Car group D)
Rental price 1,304.21 SEK

Pris som EBD
Jag upptäckte att hyresperioden inte kvalificerar sig till kampanjens villkor.

2. Only valid for reservations taking place between 21st August – 30th August 2018 and rentals taking place between 24th September 2018 – 5th June 2019​
 

Mediana

Medlem
Jag är lite glad att kampanjen kommer med begränsning. Det har varit svårt som tusan att hyra bil i sommar då allt varit upptaget på grund av 10,000 kampanjerna. Vid 4 tillfällen har det varit helt fullbokat och som Avis själva säger, de är inte ens till personer som egentligen behöver en bil. Sämre är det dock att man måste hyra 4 dagar och i D klass.
 

NyfikenGrau

Medlem
Väldigt bra trots att Australien saknas, har 2 avbokningsbara fyradagarshyror på Canarias som nu bara väntar på att bli ersatta med 2 av dessa..klass D landar på ca 105 euro vardera, dyrt för Canarias men billigt annars, 210 euro för 20k poäng :)

Får vänta tills imorrn och se vad som verkligen gäller.
 

fcx

Medlem
4 dagar minimihyra gör att man missar de förmånligare weekendpriserna, men det är fortfarande en rätt bra deal om man faktiskt tänker köra bilen. Att hyra och låta bilen stå är mer tveksamt värde nu...

För min egen del, som annars billös, har jag nu haft bil en helg i månaden sedan kampanjerna drog igång, och det har varit rätt praktiskt. Jag kommer nog att boka upp tre helger till på denna kampanj.
 

palmen

Moderator
Men weekend hyra är väl från torsdag lunchen till måndag lunch? Det är ju 4 dygn så man har väl 23h till godo?
 

MrDollar

Medlem
Jag fick ett pris på Group D $200 på Avis LAX. Tråkigt bara, jag som tänkte hyra en Challenger från Hertz.. Får se hur det blir.
 

fcx

Medlem
Men weekend hyra är väl från torsdag lunchen till måndag lunch? Det är ju 4 dygn så man har väl 23h till godo?

Med lite tankearbete går det framåt.

Om jag söker från fredag 11:00 till måndag 12:00 får jag fortfarande något slags weekendpris på fyra dagar, men det är inte lika bra som gamla 3-dagarsweekend.
 
Toppen