Senaste nytt

Förändring i hur man uppnår Elit-status på Lufthansa 2024

molntankar

Medlem
Jag är på inget vis över huvud taget insatt i Lufthansa och Miles & More, men jag råkade snubbla över den här artikeln idag:

Leak: Lufthansa Will Change How Elite Status is Earned in 2021 - View from the Wing

"Från och med 2021-01-01 kommer Lufthansa att förändra hur man uppnår elit-status; statusen ska baseras på poäng, inte på miles"

Det länkas till en tysk artikel från ovan artikel, men min tyska är inte något vidare.

Plant Miles & More Änderung bei Statusmeilen Vergabe | meilenoptimieren

Någon som är mer insatt kanske finner detta intressant. Eventuellt.

:)
 

Ricci

Medlem
Jag är på inget vis över huvud taget insatt i Lufthansa och Miles & More, men jag råkade snubbla över den här artikeln idag:

Leak: Lufthansa Will Change How Elite Status is Earned in 2021 - View from the Wing

"Från och med 2021-01-01 kommer Lufthansa att förändra hur man uppnår elit-status; statusen ska baseras på poäng, inte på miles"

Det länkas till en tysk artikel från ovan artikel, men min tyska är inte något vidare.

Plant Miles & More Änderung bei Statusmeilen Vergabe | meilenoptimieren

Någon som är mer insatt kanske finner detta intressant. Eventuellt.

:)
Är inte insatt men nya Eurobonus är åt det hållet också.
 

Senator

Moderator
Jag tror vi får se en harmonisering med hur man tjänar miles och status. Idag är dessa separate.

Nästa steg är en harmonisering med United ticket stock.
 

mha321

Medlem
Är inte insatt men nya Eurobonus är åt det hållet också.
På vilket sätt då? I eurobonus ju fortfarande poäng baserat på sträcka och bokningsklass. Oberoende av om du betalat 500kr eller 5000lr för din sas go light biljett från X till T så tjänar du lika många poäng. Det varierar inte ens med sträcka rakt av utan världen är uppdelad i zoner.

För jag utgår ifrån att du inte menar att det kallas poäng istället för miles :)
 

sandek

Medlem
På vilket sätt då? I eurobonus ju fortfarande poäng baserat på sträcka och bokningsklass. Oberoende av om du betalat 500kr eller 5000lr för din sas go light biljett från X till T så tjänar du lika många poäng. Det varierar inte ens med sträcka rakt av utan världen är uppdelad i zoner.

För jag utgår ifrån att du inte menar att det kallas poäng istället för miles :)
och bokningsklassen är baserat på pengar?
 

mha321

Medlem
och bokningsklassen är baserat på pengar?
Bara indirekt. Och på det sättet har ju miles and more fungerat även tidigare så då vore det ju ingen förändring... Det här handlar ju om att miles and more *slutar* göra så... (de har tidigare ändrat för poäng att använda men status har fungerat på samma sätt som i eurobonus)
 

Senator

Moderator
och bokningsklassen är baserat på pengar?

Bara indirekt. Och på det sättet har ju miles and more fungerat även tidigare så då vore det ju ingen förändring... Det här handlar ju om att miles and more *slutar* göra så... (de har tidigare ändrat för poäng att använda men status har fungerat på samma sätt som i eurobonus)

Troligtvis skulle ett sådant upplägg missgynna svenska medlemmar eftersom priser från Sverige är i relation till Norge och Danmark ganska billiga.
 

mha321

Medlem
Troligtvis skulle ett sådant upplägg missgynna svenska medlemmar eftersom priser från Sverige är i relation till Norge och Danmark ganska billiga.
Med stor sannolikhet. Och till slut skulle danskarna faktiskt få något för de högre priserna de betalar - och så kan vi ju inte ha det! :)

Men det är en intressant poäng - är det nogot bolag som har revenue baserat system och som har sin huvudsakliga kundbas uppdelad i flera olika valutor?
 

Fredrik

Medlem
Tror alla får vänja sig vid tanken på att liknande system kommer. Vinnaren är såklart den som har möjlighet att låta arbetsgivaren betala dyra biljetter.

Den andra vinnaren är naturligtvis flygbolagen själva. Om någon mot förmodan prenumererar på Handelsblatt så hade de en genomgång av Miles & More förra helgen. "Mythos Vielflieger" var temat.

Mit der Senator-Card in der Brieftasche kann sich jeder Vertriebler als Teil des globalen Jetset fühlen.

Lufthansa: So funktioniert das Geschäft von Miles & More
 

Fredrik

Medlem
Från Flyertalk
image_5bf24fac6086fae56bffd6541c366b955a5e0768.jpg
 
Toppen