Senaste nytt

Förändrat TV-utbud på Scandic

aikputte

Medlem
Vet inte om det har diskuterats förut men jag reagerade nu när jag bor på en del hotell i sommar att flera TV-kanaler som brukar funka på Scandic inte längre gör det.

Så jag frågade Scandic varför och fick detta svar:

Anledningen till att du inte längre får upp dessa kanaler är att vi på Scandic har nyligen ändrat vår kanal-utbud på hotellen.
De kanaler som finns kvar på rummen är: SVT1
SVT2
Barnkanalen/SVT 24
Kunskapskanalen
NRK1
TV2 Danmark
YLE 1
Sjuan
TV4
TV12

TV3, TV6 och TV8 funkar alltså inte längre (och Kanal 5 har inte funkat på flera år).
Så om ni skulle vilja se en kvällsfilm eller en match av nåt slag så kan ni ju i princip glömma det nu.

Om jag ska vara lite dramatisk så kan dom för mig lika gärna kasta ut TVn från rummet nu....

Vad tycker ni om denna ändring?
 

Mr Basic

Medlem
Känns som ett väldigt basalt utbud, bara public service plus TV4/sjuan/12.
TV-utbud är dock inget jag lägger vikt vid då jag aldrig bor på hotell i jobbet (och kanske vill softa framför TV:n några kvällar).
Borde ju kunna lösas med Chrome Cast eller Apple TV även om jag förstår att det inte är aktuellt just i dessa dagar.
 

mha321

Medlem
Ja om fler bara kunde få till fungerande chromecast... Det var ett gäng som var ute tidigt med det, men många fungerade inte. Känns som det börjar bli aningen bättre.

Eller, faktiskt, bara se till att de drar fram en HDMI från bakom TVn så man kommer åt den ordentligt. Så kan man plugga in laptop eller medhavd chromecast eller vad man vill i den. (Eloge till t.ex. Radisson Scandinavia i Göteborg som gjorde det i samband med renoveringen)

På det sättet kan man ju både se frikanalerna (för alla de har ju någon form av webb-streaming vid det här laget) och vad man själv har för typ av betal-innehåll.

Att bara ta bort det, det är kass. Men om de kunde ersätta det på det sättet skulle det antagligen både bli billigare för dem och bättre för många av gästerna...
 

lucasd

Medlem
Ja om fler bara kunde få till fungerande chromecast... Det var ett gäng som var ute tidigt med det, men många fungerade inte. Känns som det börjar bli aningen bättre.

Eller, faktiskt, bara se till att de drar fram en HDMI från bakom TVn så man kommer åt den ordentligt. Så kan man plugga in laptop eller medhavd chromecast eller vad man vill i den. (Eloge till t.ex. Radisson Scandinavia i Göteborg som gjorde det i samband med renoveringen)

På det sättet kan man ju både se frikanalerna (för alla de har ju någon form av webb-streaming vid det här laget) och vad man själv har för typ av betal-innehåll.

Att bara ta bort det, det är kass. Men om de kunde ersätta det på det sättet skulle det antagligen både bli billigare för dem och bättre för många av gästerna...
Men Scandic har väl ganska ofta en HDMI-ingång som hänger framme under TVn? Bor sällan på Scandic, men när jag väl har gjort det har jag tyckt att det har funnits.

Ganska ofta blir väl fel att skriva, har absolut ingen statistik på hur många av deras hotell som har det.
 

mha321

Medlem
Men Scandic har väl ganska ofta en HDMI-ingång som hänger framme under TVn? Bor sällan på Scandic, men när jag väl har gjort det har jag tyckt att det har funnits.

Ganska ofta blir väl fel att skriva, har absolut ingen statistik på hur många av deras hotell som har det.
Jag bor sällan på Scandic heller. De två senaste gångerna jag gjort det har det dock inte funnits -- men mitt urval är definitivt för litet för att dra slutsatser från också :)
 

LarsCph

Medlem
Jeg bor sjældent på Scandic - men bekymrer mig ikke om TV udbudet. Jeg plejer at tage et HDMI kabel med i baggagen så jeg kan koble min laptop til TV skærmen hvis jeg vil set NetFlix mv. Mange steder findes HDMI kabel og hvis ikke går det at koble et HDMI kabel til typ hvilket som helst TV.
 

mha321

Medlem
Jeg bor sjældent på Scandic - men bekymrer mig ikke om TV udbudet. Jeg plejer at tage et HDMI kabel med i baggagen så jeg kan koble min laptop til TV skærmen hvis jeg vil set NetFlix mv. Mange steder findes HDMI kabel og hvis ikke går det at koble et HDMI kabel til typ hvilket som helst TV.
Tyvärr tycker jag det är mer regel än undantag att TVn sitter monterad på väggen på ett sätt som gör att man inte kan ansluta en medhavd HDMI-kabel till den, åtminstone på de hotell ag bor på. Om det hade gått på fler ställen så hade jag varit nöjd...
 
  • Gilla
Reactions: fcx

Bankiren

Medlem
När vi åker till USA är det ju en härlig känsla att få kolla på tv-kanalerna på hotellrummet, men jag tror aldrig att jag har kollat på tv på ett hotellrum i Sverige. Kör alltid något program på datorn istället. :D
 

LarsCph

Medlem
Tyvärr tycker jag det är mer regel än undantag att TVn sitter monterad på väggen på ett sätt som gör att man inte kan ansluta en medhavd HDMI-kabel till den, åtminstone på de hotell ag bor på. Om det hade gått på fler ställen så hade jag varit nöjd...

OK - tja - jeg har måske små hænder :) Jeg syntes ofte det kan lade sig gøre at "lirke" et stik på plads selv om TV'et sidder på væggen.
 
Toppen