Senaste nytt

Födelsedag med stort F - Tokyo & Singapore

Taggen

Medlem
Jag håller med resenären. Föredrar vin på mina flyg, men kanske missar något när det gäller kaviar tillsammans med vodka?
Beror på vodkan. Detta är ett stort problem med caviarservicen hos ANA, LH, SQ och TG. Kvaliten på vodkan är för dålig. Oftast mediokra halvmesyrer som inte ens är ryska. Vem vill dricka fransk vodka som LH envisas med? Ofta bra champagne men jösses vad eftersatt vodkautbudet är i F. Varför inte köra Beluga Noble, Russian Standard Platinum, Mamont eller Moskovskaya? Oftast är vodkan heller inte tillräckligt kall när den serveras. Så ärligt talat så kör jag champagne till caviaren för vodkan är för dålig och det är viktigt att tänka på att om du ändå skall sabba din lever och hjärna så gör det med stil och så dyrt som möjligt.
 

hendberg

Medlem
Kul @hendberg att du har hittat Han No Daidokoro i Tokyo. Riktigt trevligt ställe, eller vad säger du @flum ? :D

26180833_334971680330422_4533975122146492416_n.jpg


Tack för en väldigt trevlig rapport också!
Grymt trevlig restaurang, har hunnit med 3 besök nu på ett par år...
 

oneM

Medlem
Helt korrekt, sitter på LH F nu HND-FRA och fick rumstempererad Grey Goose till serveringen, haft samma problem tidigare flyg med dom.
Beror på vodkan. Detta är ett stort problem med caviarservicen hos ANA, LH, SQ och TG. Kvaliten på vodkan är för dålig. Oftast mediokra halvmesyrer som inte ens är ryska. Vem vill dricka fransk vodka som LH envisas med? Ofta bra champagne men jösses vad eftersatt vodkautbudet är i F. Varför inte köra Beluga Noble, Russian Standard Platinum, Mamont eller Moskovskaya? Oftast är vodkan heller inte tillräckligt kall när den serveras. Så ärligt talat så kör jag champagne till caviaren för vodkan är för dålig och det är viktigt att tänka på att om du ändå skall sabba din lever och hjärna så gör det med stil och så dyrt som möjligt.
 

Alf

Medlem
Beror på vodkan. Detta är ett stort problem med caviarservicen hos ANA, LH, SQ och TG. Kvaliten på vodkan är för dålig. Oftast mediokra halvmesyrer som inte ens är ryska. Vem vill dricka fransk vodka som LH envisas med? Ofta bra champagne men jösses vad eftersatt vodkautbudet är i F. Varför inte köra Beluga Noble, Russian Standard Platinum, Mamont eller Moskovskaya? Oftast är vodkan heller inte tillräckligt kall när den serveras. Så ärligt talat så kör jag champagne till caviaren för vodkan är för dålig och det är viktigt att tänka på att om du ändå skall sabba din lever och hjärna så gör det med stil och så dyrt som möjligt.

Menar du att det går att känna så stora smakskillnader på vodka. Jag gör det inte, för mej duger det bra med en kall Absolut. Jag har för det mesta fått en kall vodka till caviaren så det har blivit bra. Champagne tycker jag inte ens om, så det fungerar inte. Tycker inte heller om vitt vin till caviar. Det är därför jag tjatar om vodka till caviar. Men som det sagts tidigare, var och en väljer det man vill, även coca cola för de som så önskar, bara jag slipper se det. Jag får väl försöka öva upp mina smaklökar på olika vodkasorter.
 

Taggen

Medlem
Menar du att det går att känna så stora smakskillnader på vodka. Jag gör det inte, för mej duger det bra med en kall Absolut. Jag har för det mesta fått en kall vodka till caviaren så det har blivit bra. Champagne tycker jag inte ens om, så det fungerar inte. Tycker inte heller om vitt vin till caviar. Det är därför jag tjatar om vodka till caviar. Men som det sagts tidigare, var och en väljer det man vill, även coca cola för de som så önskar, bara jag slipper se det. Jag får väl försöka öva upp mina smaklökar på olika vodkasorter.
Bra vodka skall smaka så lite som möjligt och vara extremt len att dricka vilket den riktigt bra vodkan är. Absolut och Grey Goose är för starka i smaken och det är för mycket spritsmak. Jämför whiskey där en 21-årig är betyligt lenare i smaken än samma sort som bara lagrats i 8-10 år. När det gäller vodkan så är det inte lagringstid utan framställningsprocess, t.ex. hur många gånger den filtreras för att få så hög renhet som möjligt. Att servera en sämre vodka till caviar blir liksom som att servera Åkessons vitvin på TetraPak till färsk nykokt svensk hummer. Det gör liksom inte en lyxig maträtt någon rättvisa och upplevelsen blir bara 50% och inte 100%. Tänk ostron med billigt vitt vin som körts i en sodastreamer och kallas mousserande. Till ostron skall det vara champagne. Punkt. Nä, gör om gör rätt eller kasta ut vodkan från F-kabinerna tycker jag.
 
Toppen