Senaste nytt

Fälla sätet i plus long haul

Non-stop

Medlem
Nej, men innan allt blir lugnt så rör man på sig, man går på toaletten osv. När kabinen är nersläckt och man gosat ner sig med filten så sitter man ju mer still och rör på sig mindre. Medan jag äter sitter man ju rakt upp.

Visst handlar det om att visa hänsyn. Sist jag åkte i Plus long haul slapp jag åtminstone stolen i maten. Bakifrån fick jag besök av bara fötter på armstödet där jag fick väcka personen i fråga som inte blev glad när hon blev informerad om att inte ha fötterna där. I plus short haul känns det som att problemet är mindre. De tre stackars centimetrarna verkar folk klara sig utan i stor utsträckning och bryr sig inte om att fälla sätena och jag jagar alltid bulkhead när det är möjligt.

Det här med fötterna på armstöden råkade min sambo ut för när vi flög Plus sist. Gubben som hade lagt upp dom där gjorde allt för att låtsas inte se mig när jag skulle säga till honom.
 
Jag brukar sällan fälla stolen. Blir öm i både rumpa och rygg av det. Ergonomiskt har iaf jag en bättre sittställning med uppfälld stolsrygg.

Min senaste longhaul till Shanghai (Austrian Y+ ut och Lufthansa Y hem) var stolsryggen uppfälld hela tiden.
 
Toppen