Senaste nytt

Eurobonus X 4 (apr-jun) tråden för "milage runs"

NotRyan

Medlem
Det vet du med säkerhet när du kollar avgångar från Arlanda - Göteborg och den är försenad, och när du sen får pling i appen att ditt flyg från Göteborg till Arlanda blir försenat också ;)
Hänt mig ett par gånger! 9 av 10 är vändande flyg ARN-GOT-ARN är min erfarenhet i alla fall.
SAS har inga plan baserade i Göteborg, så sedan dom la ner London har alla inkommande plan från Stockholm vänt tillbaka till Stockholm direkt (förutom de sent på kvällen som inte har något vändande utan går som första plan morgonen efter).
 

Christin

Medlem
Funderar på att åka med vändande plan till Bryssel, visst borde det fungera på två separata biljetter då man kommer ut direkt vid gaten eller finns det någon risk här?
 

Tomas E

Medlem
Funderar på att åka med vändande plan till Bryssel, visst borde det fungera på två separata biljetter då man kommer ut direkt vid gaten eller finns det någon risk här?
Självklart finns det risker!!! Du vet inte säkert från en dag till nästa hur utrikes ankommande hanteras i något land.
 
Funderar på att åka med vändande plan till Bryssel, visst borde det fungera på två separata biljetter då man kommer ut direkt vid gaten eller finns det någon risk här?
Det kan ha ändrats pga pandemin. På Arlanda nu släpps alla, även ankommande schengen, av så att det blir passkontroll. Kan vara så på andra flygplatser också i Europa.
 

Gru

Medlem
Det här blev pirrigt, min första Milage Run stötte på patrull.
Avgång 08:10 SK105 till MMX men deleyed departure till 09.00.
Vändande plan så det borde gå, Avgång 09:45 SK106 Från MMX. Blev också ändrad till 10:30 i skrivandes stund.
 
Last edited:
Jag är ute på en liten MR i helgen för att dra in de sista 11000 EB som behövs för att rädda ett år till som EBG. Lade 5000 kr på ARN-UME-ARN-GOT i SAS Plus bara nån vecka innan avgång. Detta för att vara säker på att inga ändringar i tidtabellen skulle göras. Kan ju låta galet med 5K på en sån här sak men hade det inte varit för att jag sen bara har 2 år kvar till Lifetime Gold så hade jag inte gjort det. Smart av SAS. Trots era bedrägerier med 737-700 och A319 nu får ni mina pengar...
 
Toppen