Senaste nytt

Eurobonus X 4 (apr-jun) tråden för "milage runs"

Jag fick precis en milage run ARN-GOT-ARN ombokad så att jag ankommer GOT 16.50, och avgår bara 30 min senare 17.20.

Jag gissar/hoppas att det är vändande flyg. Är detta möjligt på GOT? Ledsen att ställa en fråga som är besvarad, jag vet att någon satte ihop en förtjänstfull lista ett tag sedan med vilka flygplatser man kan bara vända i gaten, och vilka man måste ut och igenom säkerhetskontroll igen på, men jag lyckas inte söka fram den...

Om jag nu missar flyget tillbaka till ARN, så bör de ju vara upp till SAS att ordna ett hotellrum över natten och ny hemresa första flighten på morgonen, eftersom allt är på en bokning (ursprungligen hade jag ett par timmar i GOT att fika lite och ta det lugnt). För inte kan väl jag som resenär förväntas tacka nej till föreslagen ombokning för att jag inte tror det kommer hålla?
 

Johanna

Medlem
Jag tyckte jag hade fått ihop bokningar så jag skulle klara status även i år men idag bokade dom om en resa där jag skulle åkt ut den 9 juni till den 7 juni. Nu måste jag fundera på hur jag ska åka istället. Det finns eg bara direktflyg som är rimliga. Men då får jag inte ihop tillräckligt med poäng. Kanske får köpa de sista 5 000 poängen.
 
Jag fick precis en milage run ARN-GOT-ARN ombokad så att jag ankommer GOT 16.50, och avgår bara 30 min senare 17.20.

Jag gissar/hoppas att det är vändande flyg. Är detta möjligt på GOT? Ledsen att ställa en fråga som är besvarad, jag vet att någon satte ihop en förtjänstfull lista ett tag sedan med vilka flygplatser man kan bara vända i gaten, och vilka man måste ut och igenom säkerhetskontroll igen på, men jag lyckas inte söka fram den...

Om jag nu missar flyget tillbaka till ARN, så bör de ju vara upp till SAS att ordna ett hotellrum över natten och ny hemresa första flighten på morgonen, eftersom allt är på en bokning (ursprungligen hade jag ett par timmar i GOT att fika lite och ta det lugnt). För inte kan väl jag som resenär förväntas tacka nej till föreslagen ombokning för att jag inte tror det kommer hålla?
Tror det ska funka på just GOT inrikes. Det är ut och in i samma gate.
 

Xpressen

Medlem
Jag fick precis en milage run ARN-GOT-ARN ombokad så att jag ankommer GOT 16.50, och avgår bara 30 min senare 17.20.

Jag gissar/hoppas att det är vändande flyg. Är detta möjligt på GOT? Ledsen att ställa en fråga som är besvarad, jag vet att någon satte ihop en förtjänstfull lista ett tag sedan med vilka flygplatser man kan bara vända i gaten, och vilka man måste ut och igenom säkerhetskontroll igen på, men jag lyckas inte söka fram den...

Om jag nu missar flyget tillbaka till ARN, så bör de ju vara upp till SAS att ordna ett hotellrum över natten och ny hemresa första flighten på morgonen, eftersom allt är på en bokning (ursprungligen hade jag ett par timmar i GOT att fika lite och ta det lugnt). För inte kan väl jag som resenär förväntas tacka nej till föreslagen ombokning för att jag inte tror det kommer hålla?

Om det är vändande flyg är det inga problem. Avgång/ankomsthall är samma så du behöver inte gå igenom någon säkerhetskontroll.
 

Canadien

Medlem
hur vet man om det är vändande flyg?
Går det några andra SAS-flyg till/från GOT än Arlanda och Köpenhamn? Om inte så är det vändande flyg, ARN-planen går tillbaka till ARN och CPH-planen tillbaka till CPH. Men om det finns t ex GOT-MUC i tidtabellen så lär den vara slingad med nåt av ARN/CPH-kärrorna.
 

mha321

Medlem
Går det några andra SAS-flyg till/från GOT än Arlanda och Köpenhamn? Om inte så är det vändande flyg, ARN-planen går tillbaka till ARN och CPH-planen tillbaka till CPH. Men om det finns t ex GOT-MUC i tidtabellen så lär den vara slingad med nåt av ARN/CPH-kärrorna.
Nu under pandemin är det definitivt så.

I normala tider har jag för mig att det fanns en tidpunkt med överlappande flyg till Arlanda - det gick 2 flyg så nära inpå varandra att de överlappade och det då inte blev samma kärra. Men så mycket flyg går det inte nu...

För övrigt går väl inte ens Köpenhamn just nu, utan det är enbart Arlanda med sas...
 

Tongen2

Medlem
hur vet man om det är vändande flyg?
Det vet du med säkerhet när du kollar avgångar från Arlanda - Göteborg och den är försenad, och när du sen får pling i appen att ditt flyg från Göteborg till Arlanda blir försenat också ;)
Hänt mig ett par gånger! 9 av 10 är vändande flyg ARN-GOT-ARN är min erfarenhet i alla fall.
 

LPC123

Medlem
Går det några andra SAS-flyg till/från GOT än Arlanda och Köpenhamn? Om inte så är det vändande flyg, ARN-planen går tillbaka till ARN och CPH-planen tillbaka till CPH. Men om det finns t ex GOT-MUC i tidtabellen så lär den vara slingad med nåt av ARN/CPH-kärrorna.
Även om det inte är vändande flyg hinner man lätt gå till nästa gate, så jag hade inte varit orolig ett dugg för att missa det planet på GOT
 
Toppen