Eurobonus x 4 [apr-jun] - tipstråden för segment runs

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startet af GOTBound, 12 Marts 2021.

1. Buffy

Buffy Medlem

By:
    Sthlm
    Land:
    Sverige Sverige
    Var kollade du vilka som var säkra avgångar?

2. ilon

ilon Medlem

Återkoppla gärna om svaret, själv gick jag 9x segment krediterade utan x4, trots att jag till supporten poängterade detsamma; det var resa bokad för att upprätthålla status, under pågående x4 kampanj.
    Även om detta kanske passar bättre i tråden för segments run: Eurobonus x 4 [apr-jun] - tipstråden för segment runs | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor *anmäler eget inlägg*

3. Tongen2

Tongen2 Medlem

By:
    Sundsvall
    Land:
    Sverige Sverige
    Samma här. Skickade in för kreditering, men fick svaret att de inte kan kreditera några poäng alls i detta fallet. :confused:
    Givetvis svarat och avvaktar svar från dom igen eftersom dom uppenbarligen svarat fel.

4. majoren

majoren Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har flugit en del inrikes under Corona, så jag har lärt mig den hårda vägen genom alla inställda flyg. Kollade sedan vilka avgångar som har flugits och vilka som avses flygas de närmsta två veckorna. Sedan bokade jag de förmodat säkra avgångarna en dryg månad längre fram (och valde då medvetet bort alla de "fantasiflighter" som var bokningsbara vid bokningstillfället).

Cristoffer Cedergren synes godt om dette.
  5. Robert flysas

Robert flysas Medlem

By:
    Åre
    Land:
    Sverige Sverige
    OSD-ARN-UME-ARN-OSD X 2 och OSD-ARN-GOT-ARN-OSD, sen Diamant efter att redan flugit ner till GOT och upp igen. Alla gick på tid. Trevligt med Guld loungen mellan flighterna, eller Amex om man är lite extra hungrig ;) 3D55257F-BE2A-406A-B2E8-E79805E8A00D.jpeg 83C6F8B6-C196-44B5-9CF6-0749EBF7A4C4.jpeg 6DF402A6-6208-4B9D-939A-6FE22862B0C9.jpeg 8D0AA70F-5B39-406C-B474-C42CABA671F2.jpeg 513631A7-584F-41D8-B971-4D9B67510ECF.jpeg 964AE354-E0BF-4BA1-8602-88B656A87645.jpeg

PRJml2ENIpiC1e3L, Glenn E, Juancarlos og 28 andre synes godt om dette.
  6. Kajsan

Kajsan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter guld sker "soft-landing" till silver, ja. Hans nästkommande period har ju också att göra med hans innehav vid avstämningstidpunkten i slutet av 2021 samt antalet utdelade kort.

7. GOTBound

GOTBound Medlem

By:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Igår körde SAS en "rensning" i systemet, nu är alla utom en bokning justerad från 737-700 till det "riktiga" avgångarna... game on!
    Antigen test är bokat [via SAS erbjudandet] inför första omgången som går i stapeln i mitten av maj.

Robert flysas synes godt om dette.
  8. Ano

Ano Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Huruvida han får förnyad status har dock inget att göra med hans frågeställning.
    Om han på egen hand vill försöka klättra upp från sin nuvarande status till Diamond, så börjar han från noll, oavsett om han är basic, silver, eller får förnyat guld.
    Som svarat tidigare så erhåller man inga medföljande statuspoäng man kan bygga vidare på. (I det fall man skulle få Guld-status genom sitt aktieinnehav börjar man inte bygga från 45,000 poäng).

Däremot kan man lyckas bli tilldelad Diamond-status direkt via ett tillräckligt stort aktieinnehav nästföljande period. Men det är svar på en annan fråga.

Tomas E og Knut-Olav synes godt om dette.
  9. intuition

intuition Medlem

By:
    LUND
    Land:
    Sverige Sverige
    Någon med färsk erfarenhet på turn-around på UME? Jag har aldrig varit där och har 25 minuter mellan flyg.

10. Skogi

Skogi Medlem

By:
    Karlskrona
    Land:
    Sverige Sverige
    När åker du? Idag?

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!