Senaste nytt

Eurobonus x 4 [apr-jun] - tipstråden för segment runs

GOTBound

Medlem
1:a maj gäller - men bara om det då max är 30 smittade / 100.000 invånare i Sverige. När alla över 50 i Danmark fått vaccin så är gränsen istället max 60 smittade / 100.000 invånare. Från och med 26:e juni (preliminärt) så kan man resa fritt till Danmark med EU-coronapass (vaccinerad eller negativt test).

Aftale sikrer gradvis genåbning af rejser | Politik | DR
Jag hittar inget om lättnader för transfer-passagerare?
 

ilon

Medlem
I slutet på förra veckan rasade det in notiser om inställda flyg, och nu är det nere på 3 avgångar i vardera riktning ARN-GOT.

När det gäller kreditering av de nu avbokade flighterna, hur begärs detta smidigast? Relaterat: finns det någon dedikerad mailadress för Diamond (lång kö i chatten)?
@Skogi kanske vet? :D
 

Skogi

Medlem
I slutet på förra veckan rasade det in notiser om inställda flyg, och nu är det nere på 3 avgångar i vardera riktning ARN-GOT.

När det gäller kreditering av de nu avbokade flighterna, hur begärs detta smidigast? Relaterat: finns det någon dedikerad mailadress för Diamond (lång kö i chatten)?
@Skogi kanske vet? :D
Kreditering av segment begärs smidigast via mail till antingen guld- eller diamantadressen.

Skickar PM.
 

Tongen2

Medlem
Kreditering av segment begärs smidigast via mail till antingen guld- eller diamantadressen.

Skickar PM.
Hela grejen med detta går ju åt skogen om flygningen/flygningarna blir inställda eftersom SAS verkar bestämt sig för att bara ge 1x baspoäng/legs enligt vad resan skulle gett normalt sett.
Tappat stinget lite kan man väl säga! :(
 

Skogi

Medlem
Hela grejen med detta går ju åt skogen om flygningen/flygningarna blir inställda eftersom SAS verkar bestämt sig för att bara ge 1x baspoäng/legs enligt vad resan skulle gett normalt sett.
Tappat stinget lite kan man väl säga! :(

Säg inte det! Se varje inställd flygning som en rabatt på guldkortet, om du får 4 flygningar inställda så slipper du ju betala för en flygning under kampanjen. Det kanske bara rör sig om 500 kr, men ändå! Med lite flyt går det att bli EBG för under 5000 och EBD för under 10000 kr.

Visst hade SAS kunnat ge ut 4x segment, men det hade nästan blivit för enkelt och dödat det roliga med själva utmaningen - att knåpa ihop sträckor så galna så att t.o.m SAS själva står som ett frågetecken, undrades över vad det egentligen är för människor som lever på denna planet - även om plånboken och flickvännen kanske inte håller med till fullo. :D

i alla fall, tappa inte hoppet! En sån här kampanj kanske aldrig kommer igen. Tillbaka till ritbordet (SAS lågpriskalender) och börja skissa, det är fortfarande möjligt att flyga upp emot 6 flygningar per dag till ett rimligt pris! (8 om man flyger GOT-ARN T/R, men vem är galen nog att göra det?? Ping @ilon :rolleyes: )

Det verkar också som dem flygningarna som finns bokningsbara nu kommer, med största sannolikhet, att genomföras, i alla fall dem som det är mindre än 14 dagar kvar till avgång.
 
Last edited:

ilon

Medlem
Personligen så är det ju även tidsaspekten.. Jag kan vara ledig och göra segment run 3 dagar, men nu när de ställt in hälften av kärrorna så går det inte längre.

Nu måste jag istället boka nya (dyrare) biljetter andra dagar, och gissar på att det I slutändan både blir dyrare OCH mer tidskrävande :(

Om SAS bara kunde låtit mig flyga 9 legs per dag så hade jag varit lycklig!

On topic: vad kan jag nu boka upp till rimligt pris? Några förslag?
 

Tongen2

Medlem
Säg inte det! Se varje inställd flygning som en rabatt på guldkortet, om du får 4 flygningar inställda så slipper du ju betala för en flygning under kampanjen. Det kanske bara rör sig om 500 kr, men ändå! Med lite flyt går det att bli EBG för under 5000 och EBD för under 10000 kr.

Visst hade SAS kunnat ge ut 4x segment, men det hade nästan blivit för enkelt och dödat det roliga med själva utmaningen - att knåpa ihop sträckor så galna så att t.o.m SAS själva står som ett frågetecken, undrades över vad det egentligen är för människor som lever på denna planet - även om plånboken och flickvännen kanske inte håller med till fullo. :D

i alla fall, tappa inte hoppet! En sån här kampanj kanske aldrig kommer igen. Tillbaka till ritbordet (SAS lågpriskalender) och börja skissa, det är fortfarande möjligt att flyga upp emot 6 flygningar per dag till ett rimligt pris! (8 om man flyger GOT-ARN T/R, men vem är galen nog att göra det?? Ping @ilon :rolleyes: )

Det verkar också som dem flygningarna som finns bokningsbara nu kommer, med största sannolikhet, att genomföras, i alla fall dem som det är mindre än 14 dagar kvar till avgång.

Ja det är helt rätt! Skönt att du livar upp stämningen och ser detta från den ljusa sidan! :D

Rent allmänt stämmer ju detta du skriver ovan men för mig personligen har det blivit ett stort problem då SAS inte säljer en enda biljett förrän i mitten av augusti till och från Sundsvall... :( Därav att jag tappat stinget :( Sista hoppet levde på att de kanske krediterar x4 ändå, men verkar ju inte som så och egentligen kanske fullt rimligt att inte göra det. Men vem vet! Kanske kommer en till kampanj längre fram som jag kan göra revansch på!

Hoppas det går bra för er som knåpat ihop rutter!
 
Toppen