Senaste nytt

Eurobonus vs Miles & More

Kimmen00

Medlem
Det finns en anledning till varför i stort sätt alla i Skandinavien kör Eurobonus som sitt primära program, det är extremt enkelt att få in massor av poäng och är väldigt fördelaktigt när man väl nyttjar poängen (om man hittar tillgänglighet). Mig veterligen finns inga andra program som så enkelt genererar 100.000-tals poäng som med Eurobonus.

Sen finns det helt klart massor av fördelar med Lufthansa Miles & More, men att enkelt tjäna in stora summor poäng så finns det bättre program. Men man ska ju kunna använda poängen också.

Man får drömma sig tillbaka till när de lanserade svenska miles and more kortet där det var 1 poäng per krona. Drog in över 400k poäng då..
 

majoren

Medlem
En kombination av Eurobonus och Miles & More är inte fel. Personligen använder jag Eurobonus i första hand. Miles& More används för resor med lite kortare varsel eller vid svenska skollov, då det då oftast inte finns några platser att boka med Eurobonus. Miles & More har ju en mycket högre tillgänglighet. Och även Miles & More har ju en del "sweet spots", t.e.x. flygningar mellan och inom nord- och sydamerika, där det kostar några hundra SEK i avgifter enkel resa. Det svenska miles & more-kortet med återställd intjäning till 25p/100 kronor är riktigt bra i en europeisk jämförelse.
 

Kimmen00

Medlem
En kombination av Eurobonus och Miles & More är inte fel. Personligen använder jag Eurobonus i första hand. Miles& More används för resor med lite kortare varsel eller vid svenska skollov, då det då oftast inte finns några platser att boka med Eurobonus. Miles & More har ju en mycket högre tillgänglighet. Och även Miles & More har ju en del "sweet spots", t.e.x. flygningar mellan och inom nord- och sydamerika, där det kostar några hundra SEK i avgifter enkel resa. Det svenska miles & more-kortet med återställd intjäning till 25p/100 kronor är riktigt bra i en europeisk jämförelse.

Miles and More har ju deras "Miles and more Meilenschnäppchen" som är riktigt riktigt bra med halva poängpriset till olika destinationer. Använt det 3 gånger när familjen åkt skidor i Denver.. mkt bra med 55000 poäng per person t/r till Denver i C.
 
En fundering, ifall man är både M&M + Eurobonus och t ex flyger med LH, kan man lösa in poäng till båda medlemskaperna på en biljett?
 
En fundering, ifall man är både M&M + Eurobonus och t ex flyger med LH, kan man lösa in poäng till båda medlemskaperna på en biljett?
Du vill alltså dubbeldippa, dvs tjäna poäng till 2 program med samma flygning? Nej, det går inte. Däremot hade vissa av Skyteam-bolagen buggar för några år sedan som gjorde att man kunde både dubbel- och trippeldippa, men jag vet inte om det går fortfarande.
 

palmen

Moderator
En fundering, ifall man är både M&M + Eurobonus och t ex flyger med LH, kan man lösa in poäng till båda medlemskaperna på en biljett?
Nej, du lägger in vilket program du vill tjäna poäng till, det kan inte vara fler program.

Om det skulle vara möjligt skulle ju alla på detta forum vara med i alla bolags program och alltid registrera varje flygning till 15-20 olika program, och några sådana trådar finns inte av förklarliga skäl.
 
Misstänkte det! Tänkte ifall detta var något normalt och jag missat kanske det skulle vara bra att samla ihop poäng hos ett annat alternativ och långsamt samla poäng, men men!

Tack för info!
 

JacobGBG

Medlem
Beroende på var man får majoriteten av sina poäng ifrån så är det väldigt väsentligt om det finns ett bra kort kopplat till programmet. För mig som bränner alldeles för mycket på kreditkort varje år så kommer lejonparten från kreditkortet snarare än själva flygningarna (trots att jag är EBG med marginal)

Länge har jag varit inne på att växla om till M&M för huvudsaklig poängsamling då Awardtillgänglighet på EB (*A) award är en leda.

Något otippat så har jag däremot hållit tillbaka på sistone pga att AMEX har kommit till min räddning med sin överlägsna reseförsäkring. Något som definitivt saknas via kort från Resurs Bank.
 
Toppen