Senaste nytt

Eurobonus-poäng när du reser med MTR Express

JSQ

Medlem
Detta kom i ett mail idag:

Vi på MTR Express jobbar ständigt med att utveckla vårt erbjudande genom att lyssna på våra kunder och era önskemål. Flera kunder har efterfrågat ett lojalitetsprogram och det är därför med stor glädje som vi nu kan informera att MTR Express från och med den 1 juni 2016 inleder ett samarbete med SAS EuroBonus, Nordens främsta lojalitetsprogram. Från och med nu tjänar du EuroBonus Extrapoäng när du reser med oss.

Som EuroBonus-medlem får du välja sittplats gratis även när du reser i FIX och du får generösa poäng på alla resor med MTR Express, förutom barnbiljetter och sträckan Göteborg-Herrljunga- Skövde. En 1 KLASS PLUS-biljett ger 500 Extrapoäng, FLEX-biljett 200 Extrapoäng, FIX-biljett 100 Extrapoäng. Dessutom kan du tjäna upp till 30,000 Extrapoäng vid köp av pendlarkort.

Om du inte är EuroBonus-medlem,
registrera dig redan idag eller när du bokar din biljett på mtr.se och erhåll 500 EuroBonus Extrapoäng i välkomstbonus (räkna med 3-6 veckor för att erhålla poängen). När du bokar din resa med MTR Express anger du bara ditt EuroBonus-nummer för att få poäng.

Välkommen ombord till oss på MTR Express!
 

cbroxe

Medlem
Såg att man kan boka Herrljunga-skövde för 285 i 1 klass plus. Ganska bra värde att få 500p för 285kr.
 

Palazzi

Medlem
Inget för mig, iom att MTR bara har en linje. Spenderar 50.000SEK/år på SJ, och det ger bra med poäng (o status).

SJ Mastercard ger mig 1.3p/kr när jag betalar biljetter på SJ och 0.3p/kr när jag handlar något annat. Skrapar nog ihop 100.000p där varje år, vilket räcke till 25 bonusresor med SJ till t.e.x. Oslo/Göteborg för mig (om man bokar i tid).

Skulle jag välja MTR på mina Göteborgsresor kanske jag skulle få ihop 5.000p på Eurobonus. Det är alltså en flygresa, som jag också ska betala skatt för. Nja.....
Om det hade varit statusgrundande poäng hade det varit en annan sak :)

Jag väljer SJ eller Blå tåget även fortsättningsvis
 

Palazzi

Medlem
Åker första klass, med lokaltrafiktillägg, o bara i mälardalen. Skulle bli 61.000kr + SL årskort. Blir alltså 70.000kr.

20.000 är ganska mycket pengar (om man inte behöver) o dessutom ska jag betala allt på direkten.

Om jag skulle ha årskort är jag också rädd att firman skulle be mig åka tåg till Luleå etc iom att det ingår...

Lite OT men fram till igår kostade ett årskort Silver 36 000:- och Guld 61 000:- vilket både ger poäng, status och stor flexibilitet.
 

cbroxe

Medlem
Nej, det är väl dåligt värde, 500 poäng värdesätter de flesta till 50 kronor.
Det har inte med saken att göra. Vad man värdesätter någonting till. När man talar om intjäningsratio så är 2p/krona bra.
Arn-Rix. Den sträckan gav mig 350 p dit i M och 750 p i C hem. Priset för dessa biljetter var typ 3000 minst. Alltså ca 1000p för 3000 sek. 0.3p/kr ungefär alltså. Detta är mycket vanligt.
Således är det en ganska bra deal som jag skrev. Sen var du värdesätter poäng till är ganska ointressant. Vissa tycker att de är värda i stort sätt ingenting, medans andra värdesätter dem högre.
 
Toppen