Senaste nytt

Eurobonus Everyday lanserat

Jag har positiva erfarenheter att efterregistrera poäng från restaurangbesök trots att jag inte hade notan/kvittot kvar. Jag bifogade en printscreen av AMEX transaktionen (utvidgat läge) från mitt junibesök på Stortorgskällaren. Några dagar senare rasslade det till och 4.400 poäng trillade in på kontot. Ni som har koll vet ju att man får fina 200 poäng per 100 sek på "Källaren". Så mycket skönt att reglerna runt efterregistreringen inte är benhård.

Tråkigt dock att efterregistrering krävs (behöver göra det samma efter ett besök på Godot i Juli) men det tar ju inte många minuter.

Hur är då Stortorgskällaren kanske ni undrar? Tyvärr kan jag meddela att det enda positiva är just dom generösa poängen man erhåller. Menyn är trist och den Entrecote jag beställde var orimligt medioker till det priset. Men 4.400 poäng på en 2.200 kr nota är faktiskt också orimligt mycket. Så synd att klaga.
Screenshot_20210805-172629.jpg
 
Last edited:

M.K

Medlem
Fortsatt 100% efterregistreringar i mitt fall. Synd med ett av alla köp i juli då jag ser att Il Tempo på Söder försvunnit sedan min fyrsiffriga middag.

Bra förrätter men annars finns det bättre val bland italienare i närheten är mitt omdöme.

Win some, lose some :rolleyes:
 

pswe

Medlem
Fortsatt 100% efterregistreringar i mitt fall. Synd med ett av alla köp i juli då jag ser att Il Tempo på Söder försvunnit sedan min fyrsiffriga middag.

Bra förrätter men annars finns det bättre val bland italienare i närheten är mitt omdöme.

Win some, lose some :rolleyes:

de verkar ha rensat lite bland vilka ställen som ingår. Vad jag kan se är alla ställena som ingår i Bockholmengruppen borta nu…trist försämring. Anar att de inte vill ge chansen till dubbeldipp nu när de har ett eget program.
 

M.K

Medlem
Nu har det äntligen hänt något. Jag har för vana att spara alla everyday kvitton i en mapp och
efterregistrera en hel period vid samma tillfälle månaden efter.

Förvåningen är därför stor då senaste veckans köp faktiskt aviserats på mail! Vågar jag hoppas på att detta ska fungera automatiskt nu? Inte hänt mig sedan någon gång andra halvåret 2020 att ett köp gick igenom utan efterregistrering, många efter det.
 
Nu har det äntligen hänt något. Jag har för vana att spara alla everyday kvitton i en mapp och
efterregistrera en hel period vid samma tillfälle månaden efter.

Förvåningen är därför stor då senaste veckans köp faktiskt aviserats på mail! Vågar jag hoppas på att detta ska fungera automatiskt nu? Inte hänt mig sedan någon gång andra halvåret 2020 att ett köp gick igenom utan efterregistrering, många efter det.
Vi norr om Stockholm har ingen aning då det typ inte finns några partners i Eurobonus Everyday här
 

Harnos

Medlem
Svenssons i Lammhult, är det någon som vet av erfarenhet om Eurobonuspoängen trillar in även om jag handlar via deras hemsida med registrerat kort?

De möbler vi skall köpa finns inte butik, back-upp plan blir att beställa och betala i butik om inte weben generar Eurobonuspoäng.
Funderar på samma sak om det funkar även vid onlineköp, ser inget fält där jag kan skriva in mitt EB nummer, har handlat flera gånger i butik (Malmö) och då fått poängen varje tillfälle.

Står så här på Everydays sida:
Capture.JPG
 

palmen

Moderator
Funderar på samma sak om det funkar även vid onlineköp, ser inget fält där jag kan skriva in mitt EB nummer, har handlat flera gånger i butik (Malmö) och då fått poängen varje tillfälle.

Står så här på Everydays sida:
Visa bifogad bild 125077
Hela tanken med detta är ju att man inte ska fylla i något eurobonus nummer utan det ska gå direkt på det kopplade kortet vid betalning.

Huruvida det fungerar på deras online köp låter jag vara osagt.
 

Macs

Ny medlem
3E1DBFD8-66F0-4887-B454-0076CB1608B9.jpeg Kan tipsa om att man fortfarande får 200 poäng per spenderad hundralapp på Stortorgskällaren i Gamla stan. Passade på att boka bord via appen The fork och fick även 30% rabatt på maten. Och kan meddela att köket har skärpt till sig. Vi var båda nöjda med maten och servicen när vi lämnade. 5DCD13BD-162B-4F74-A771-E398CE72A204.jpeg
 
Toppen