Senaste nytt

Eurobonus Everyday lanserat

M.K

Medlem
@rob74 Verkligen konstigt, jag upplever det motsatta oavsett betalningsmetod. Det fungerar hela tiden med både Amex, MC och blipp. Senast idag kom det in för enkla lunchen igår:

B749F708-5FE5-4821-81D4-422977F59469.jpeg


Förmodligen värt att kolla upp om Dina aktuella kort är registrerade mot Ditt konto. Kanske ett nytt kort som inte registrerats?
 

dino_81

Medlem
För mig fungerar det sällan, varje sig jag blippar, drar eller stoppar in kortet i läsaren. Är det meningen att jag ska be en bön samtidigt?!


Förvisso bara att efterregistrera men det blir ju ett extra moment för relativt få poäng. Jag tycker att det är märkligt att de ännu inte fått systemet att fungera.
 

varva77

Medlem
Erfarenheten hittills, ca 10ggr, är att Everyday är det mest välfungerande och tydligaste jämfört med tex webbshoppen som trots förbättring fortfarande svajar för mycket i min mening. Aldrig tagit mer än någon vecka och alltid tydligt med först ett registreringsmail och sedan när poängen väl är inne så innehåller posten både namn och adress(!) Hoppas på lite större utbud framöver bara.
 

Davvelavve

Medlem
Måste man uppge sitt eurobonusnummer när man handlar i goflstore? Står nämligen det i infon om golfstore. Vet någon om golfstore tar Amex?
 

Doctor-X

Medlem
Köpte ny soffa i helgen på Svenssons (fysiska affären i Sickla) - 50p/100kr. Hade hittat den billigare hos Rum 21 och Länna Möbler, fick prismatchning och gick fint att betala med AmEx. Drog endast mitt kopplade AmEx-kort och fick mail från Loyal Solution idag att ca 22.000p är påväg. Fint att det även blir 20p/100kr med AmEx Elite, blir ju 70p/100kr så nästan 31000p för en ny soffa.

Källa: SAS EuroBonus Member Portal

Synd att inte Svenssons onlinebutik ger poäng (har iofs inte testat så kanske funkar ändå?)
 

sbbn017

Medlem
Sambon överraskade mig med ett besök på Färna herrgård tyvärr så är hon inte något kort registrerat och gick därmed miste om ett gäng med poäng. Går det att att efterregistrera poäng till Eurobonus everyday?
 

Doctor-X

Medlem
Sambon överraskade mig med ett besök på Färna herrgård tyvärr så är hon inte något kort registrerat och gick därmed miste om ett gäng med poäng. Går det att att efterregistrera poäng till Eurobonus everyday?

Tyvärr inte.
För att tjäna EuroBonus Extrapoäng för ett köp måste du ha gjort minst en av följande åtgärder för att registrera ditt EuroBonus-nummer:


  1. Betala med ett betalkort/kreditkort som i förväg är kopplat till ditt EuroBonus medlemsnummer vid inköpstillfället

  2. Registrera ditt medlemsnummer i EuroBonus-fältet hos anslutna online butiker
Om du inte har registrerat ditt EuroBonus medlemsnummer, genom att göra en av ovan nämnda två åtgärder vid inköpstillfället, kan du inte göra anspråk på saknade poäng efteråt.

Källa: SAS EuroBonus Member Portal
 

samet

Medlem
Sambon överraskade mig med ett besök på Färna herrgård tyvärr så är hon inte något kort registrerat och gick därmed miste om ett gäng med poäng. Går det att att efterregistrera poäng till Eurobonus everyday?

Du kan ju alltid försöka. Flera butiker strular med kopplingen och har behövt "efterregistrera" flera köp. Mailat in kvittot.

I ditt fall har du inte gjort rätt. Men du kan ju försöka dig på en snyftare att du drog ditt Eurobonuskort innan, så som man gjorde förr i tiden och att du missat att de bytt metod.

LoyalSolutions som sköter om detta tjänar troligtvis mer på att du får dina poäng, så de krånglar nog inte. Det är ju Färnö Herrgård som i slutänden betalar.

Vid mina efterreg. har jag aldrig haft några problem att få poängen.
 
Toppen